سرهنگ عیسی گوهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین آمار تصادفات در تعطیلات نوروز امسال مربوط به محور سقز به دیواندره با 16 درصد و محور سنندج به همدان با 14 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات در این مدت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است اظهار کرد: 44 درصد تصادفات در محورهای استان به دلیل واژگونی خودرو روی داده است.
به گفته وی 74 درصد تصادفات روی داده در محورهای استان بوسیله رانندگان سنین 20 تا 40 سال اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس راه کردستان همچنین به تصادفات روی داده براساس نوع پلاک خودرو اشاره کرد و ادامه داد: 46 درصد تصادفات در این ایام مربوط به ماشین های دارای پلاک خارج از استان بوده است.
وی اظهار کرد: در مجموع آمار تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی تعطیلات نوروز امسال در استان نسبت به سال گذشته با 13 درصد کاهش همراه بوده است.
گوهری در ادامه با بیان اینکه در مجموع، در این مدت، تردد مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است افزود: در روز طبیعت نیز شاهد رشد 17 درصدی تردد مسافران در جاده های استان نسبت به سال گذشته بودیم.
طرح نوروزی پلیس راه استان کردستان از 26 اسفند گذشته آغاز و تا 15 فروردین امسال ادامه داشت.
در استان کردستان هفت هزار و 850 کیلومتر راه وجود دارد که حدود 2 هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و 6هزار کیلومتر دیگر نیز راه روستایی است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.