اسحاق ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از افراد زندانی آزاد شده 97 درصد مرد و سه درصد زن بودند و از نظر نوع جرایم نیز 10 درصد مربوط به جرایم دیه، 74 درصد جرایم مالی، 10 درصد مهریه و 6 درصد نیز نفقه بود.
وی با تقدیر از خیران و نیکوکاران استان که نقش موثری در آزادی این زندانیان داشتند اظهار کرد: تعداد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به نسبت سال 94، 31درصد و به نسبت پیش بینی برنامه پنج ساله، 19 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل زندانهای کردستان گفت: یکی از موارد قابل توجه که در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد موثر بوده، ایثارگری و نیکوکاری خود شاکیان است که با گذشت از مقداری از مطالبات خود سهم بسزایی در آزادی این زندانیان داشته اند.
وی گفت: ستاد دیه وظیفه دارد با انجام کار کارشناسی و مددکاری و راه اندازی گروه های صلح و سازش، زمینه گذشت شاکیان را از کل بدهی یا از بخشی از آن فراهم آورد به طوری که شاکیان پرونده ها به میزان 81 درصد به نسبت سال 94 اقدام به گذشت بیشتری از مطالبات خود کرده اند.
نائب رئیس هیأت امناء ستاد مردمی دیه کردستان اعطای وام های قرض الحسنه از سوی بانک های عامل به زندانیان جرائم غیرعمد را یکی دیگر از راهکارهای ستاد دیه در آزادسازی این گروه از مددجویان دانست.
به گفته وی در بخش تسهیلات بانکی نیز در سال 95 با رشد 64 درصدی نسبت به سال 94 روبرو شده ایم.
ابراهیمی به نقش صندوق خسارت های بیمه بدنی در آزادی زندانیانی که در اثر سانحه تصادف در زندان به سر می برند نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مولفه های موثر در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک صندوق خسارت های بیمه بدنی است.
وی افزود: در سال 95 این صندوق برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد،10 درصد نسبت به سال 94 بیشتر کمک کرده است و شرکت های بیمه نیز در سال 95 به نسبت سال 94، 13 درصد بیشتر مشارکت داشته اند.
مدیرکل زندان های کردستان یکی دیگر از عوامل موثر در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را منابع مالی ستاد دیه ذکر کرد و گفت: در این زمینه شاهد افزایش 49 درصدی مبالغ اعطا شده از سوی ستاد دیه استان نسبت به سال 94 بودیم و این امر نشان دهنده مشارکت بیشتر خیران و نیکوکاران استان در این امر است.
به گفته وی ستاد دیه کشور نیز به نسبت سال 94 در این امر مشارکت بیشتری داشته است و در این زمینه نیز با افزایش 23 درصدی روبرو شده ایم.
وی از جمله نهادهای دیگری که در آزاد سازی زندانیان مشارکت داشته است را کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: کمک های این نهاد نیز به نسبت سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.
ابراهیمی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که در 6ماهه دوم سال 95 تعداد زندانیان آزاد شده توسط ستاد مردمی دیه بیش از سه برابر شش ماهه اول سال بوده است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.