فرماندار شهرستان دیواندره گفت: شهرستان دیواندره با ثبت نام 1362 داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رتبه اول را در سطح استان از لحاظ شرکت کننده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر توان با بیان اینکه امروزه رسانه‌ها مهمترین ابزار اطلاع‌رسانی جامعه هستند؛ گفت: رسانه‌ها با پایبندی به تعهدات و رعایت اخلاق حرفه‌ای در مسائل مختلف تأثیرگذار بوده و با انعکاس واقعیت‌ها، اعتمادسازی و نقد سازنده در چارچوب قانون به پیشرفت و تعالی جامعه کمک نمایند.

وی اظهار داشت: در صورتی که رسانه‌ها مردم را به حقوق شهروندی آشنا کنند؛ می‌توانند کارکرد اصلی خود را در جامعه که همان افزایش سطح آگاهی و بینش آحاد جامعه و تعالی افکار عمومی است؛ ایفا کنند و در شکل‌گیری افکار عمومی دخالت مستقیم دارند.

وی به دو انتخابات مهم پیش رو اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها با تقویت نظام اطلاع‌رسانی می‌توانند اعتماد و انسجام مردم را گسترش دهند و در شور و نشاط اجتماعی نقش داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات دیواندره از رتبه اول مشارکت مردم شهرستان در صحنه انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهرستان دیواندره 1362 نفر است که از این تعداد 80 نفر داوطلب نقاط شهری و 1282 نفر داوطلب نقاط روستایی هستند.

 توان ادامه داد: از میان این افراد 19 نفر داوطلب زن که 14 نفر از آنان برای نقاط روستایی و 5 نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر دیواندره و زرینه هستند.

توان؛ به درصد مشارکت مردم شهرستان در صحنه انتخابات اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم شهرستان دیواندره در این دوره نسبت به دوره چهارم در مجموع 40 درصد افزایش داشته که در نقاط روستایی 47 درصد و نقاط شهری 18 درصد حضور مردم به عنوان داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: جوانترین کاندیدا با 25 سال سن و مسن‌ترین کاندیدا در شهرستان دیواندره داوطلب عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشند.

توان؛ احساس آرامش و اعتماد را زمینه برگزاری انتخابات پرشور برشمرد و ابراز کرد: فضای آرام و امن زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم می‌کند و تلاش ما به عنوان مجریان انتخابات، ایجاد بستری مناسب برای حضور پرشور در انتخابات و فضای بانشاط در جامعه است.

وی ابراز داشت: مردم شهرستان دیواندره همیشه در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری حداکثری داشته‌اند و همین حس حماسی سبب شد تا بیشترین داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سطح استان مربوط به این شهرستان باشد.

وی افزود: باید انتخاباتی برگزار کنیم که با روح انقلاب و نظام ما تطبیق داشته و هم‌تراز باشد و سیرت انتخابات، که همان تجلی مشارکت و حضور حداکثری مردم است نمایان گردد، والا در اکثریت کشورهای جهان انتخابات برگزار می‌شود و فاقد این شرایط هستند.

فرماندار دیواندره با بیان اینکه روح انتخابات قیامتی است و باید در آن دنیا پاسخگو باشیم، گفت: دشمنان در دو مقطع، ایام الله ها و انتخابات به حضور مردم در صحنه توجه ویژه دارند و در این شرایط ملت ما با هوشیاری و حضور در صحنه‌های انقلاب آنان را مأیوس می‌نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.