اسکندر مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر ما بخواهیم در کشور اقتصادی شکوفا داشته باشیم، تولید داخلی و شرکت های تولیدی ما رونق بگیرند و برای حجم وسیعی از جوانان شغل ایجاد شود باید به حمایت و خرید کالای ایرانی روی بیاوریم.
وی اظهار کرد: بدون شک زمانی که از کالای ایرانی استفاده شود و تولیدات ما دوباره رونق بگیرند، تولیدکنندگان نیز انگیزه و رغبت پیدا می کنند که فعالیت اقتصادی بیشتری داشته باشند.
رئیس دانشگاه پیام نور کردستان ادامه داد: استقبال از کالا و تولیدات ایرانی در دراز مدت موجب می شود توجه به کیفیت و مطلوبیت محصولات تولیدی نیز بیشتر شده و تولیدکنندگان به این مهم بیشتر توجه کنند.
مرادی افزود: بسیاری از کالاهای ایرانی از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند اما چون اقدامی برای تبلیغ صحیح آن انجام نشده است از این رو رغبتی نیز برای خرید این کالاها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه خرید کالای ایرانی توسط مردم نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد گفت: در این راستا شناساندن کالای ایرانی به مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و رسانه ها در این زمینه وظیفه سنگین تری نسبت به سایر اقشار جامعه دارند.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.