سرهنگ جمال سلمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تا بهمن میزان سرقت ها در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، یک درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت سرقت سریالی و خشن در استان نداشته ایم اظهار کرد: برخورد سخت و دقیقی با سارقین داریم.
وی با بیان اینکه نیم درصد سرقت های کشور مربوط به استان کردستان است، ادامه داد: 49 درصد کل سرقت های اتفاق افتاده نیز سرقت های خُرد و جزیی بوده است.
سلمانی گفت: از ابتدای سال جاری تا ماه بهمن، میزان سرقت از منزل 2 درصد، سرقت از مغازه 24 درصد و سرقت خودرو 19 درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: در این مدت میزان کلاهبرداری که شامل تلفنی و اینترنتی هم می شود به میزان 10 درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس آگاهی کردستان ادامه داد: در همین مدت سه باند سرقت از منزل که غیربومی بودند و پنج باند سرقت خودرو هم شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت: 2 سرقت مسلحانه در مریوان روی داده است که در کمتر از 10 روز شناسایی و دستگیر شدند و کالاهای سرقت شده تحویل افراد مالباخته شد.
سلمانی افزود: 65 درصد سرقت خودروها مربوط به خودرو پراید زیر مدل 86 است که ایمنی لازم را ندارد و صاحبان خودرو نیز رعایت ایمنی را نمی کنند.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه بوده است.
استان در مجموع یک میلیون و 493 هزار و 645 نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.