به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته سرواباد اظهار کرد: خداوند متعال و انبیاء الهی همواره مسلمانان را به دوری از فتنه سفارش کرده اند و ریشه اصلی تفرقه و اختلاف در جامعه را فتنه دانسته اند.
وی افزود: فتنه در بین جوامع اسلامی همواره باعث افزایش هرج و مرج و تزلزل شده و هر جامعه ای که فتنه در آن گسترش یافته دشمنان توانسته اند با کمترین هزینه بر آن جامعه مسلط شوند.
امام جمعه سروآباد ادامه داد: امروز دشمنان در کشورهای اسلامی نظیر افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین، بحرین و کشورهای آفریقایی با ایجاد فتنه و آشوب باعث تفرقه و اختلاف و همچنین کشتار در آن جوامع شده اند.
وی اضافه کرد: مسلمانان با توکل به خداوند متعال، عمل به دستورات قرآن کریم و حفظ وحدت و اتحاد می توانند ریشه فتنه و آشوب در جامعه را خشکانده و از ورود دشمنان به آب و خاک کشورشان جلوگیری کنند.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار گفت: تمام شدن فصل سرد زمستان و زنده شدن طبیعت با رویش درختان و گیاهان در فصل بهار نشان دهنده عظمت و قدرت خداوند متعال است.
ماموستا سجادی ادامه داد: زنده شدن طبیعت در فصل بهار این واقعیت را بیان می کند که خداوند متعال در روز قیامت انسان را برای محاسبه و دادرسی زنده کرده و هیچ شک و تردیدی در آن نیست.
وی با اشاره به ورود گردشگران و مهمانان نوروزی در فصل بهار به شهرستان سروآباد بر ضرورت حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و استقبال و پذیرایی از مهمانان و گردشگران تاکید کرد.
امام جمعه سروآباد در پایان با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در اسلام گفت و افزود: فاطمه (س) دختر پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است و کسی که ادعای حب و دوستی پیامبر (ص) را دارد، باید فاطمه(س) را نیز دوست بدارد، چرا که پیامبر (ص) می فرماید، فاطمه (س) پاره تن من است، بنابراین محبت و حُب این بانوی بزرگ اسلام وظیفه همه مسلمانان جهان است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.