به گزارش ایرنا، پرویز کولانی شامگاه سه شنبه در نشست شورای اجتماعی با محوریت خودکشی افزود: با توجه به تفاوت در بین نسل ها، مهارت های زندگی در داخل خانواده ها امری ضروری است.
وی اظهار کرد: اگر چه در ظاهر پدران و مادران با فرزندان همراهی می کنند اما در باطن خیلی از واقعیت ها و نیازهای نسل امروز را قبول ندارند.
به گفته وی خانواده نقش مهم در روی دادن و ندادن خودکشی و آسیب های اجتماعی دارد.
کولانی با اشاره به وجود شکاف میان والدین و فرزندان افزود: زمانی که فرزندان در مورد خودکشی جواب قانع کننده و منطقی بدست نیاورند باعث بزرگ تر شدن و جذاب تر شدن موضوع می شود.
وی ادامه داد: فرزندان با دریافت اطلاعات نادرست از دیگران، تنها راه نجات از مشکلات و بن بست ها را خودکشی می دانند.
وی با بیان اینکه دین اسلام یکی از پویاترین ادیان دنیا است و برای ریزترین انواع مسائل نسخه پیچیده است گفت: بسیاری به دلیل نبود آگاهی و علم کافی نمی توان این نیازها را در این مسائل واقعی استفاده کنند.
فرماندار قروه افزود: امروزه با گسترش سریع اطلاعات در تمام زمینه های مختلف مانعی برای رسیدن اطلاعات مثبت و منفی وجود ندارد و آموزش خانواده ها در مقابل فرزندان با توجه به واقعیت ها و نیاز امروز جامعه باید انجام شود.
به گفته وی تقویت بنیان های مذهبی و اعتقادی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش اساسی دارد.
کولانی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های دین اسلام سرزندگی و شادابی جامعه است گفت: بسترهای آن به طور کامل فراهم نشده است باید فضای امید و نشاط را را در جامعه فراهم کرد در غیر این صورت این تعارضات در درون انسان ها در قالب افسردگی،خودکشی، اعتیاد و مسائل دیگر بروز می کند.
کولانی با تاکید بر اینکه مدرسه علل خودکشی، اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان نیست، گفت: ریشه همه این عوامل در خانواده است باید نسخه درمان در خانواده ها پیچیده شود.
به گفته وی باید دانشگاه ها، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اداری در این زمینه راهکارهایی به صورت مکتوب در حوزه تخصصی به عنوان سند ارائه کنند و در این مسیر هر کار مثبتی انجام شده است از آن برای کاهش آسیب های اجتماعی ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها در زمینه مسائل اجتماعی حساس نیستند، پرسید: چند درصد پایان نامه ها و تحقیقات دانشگاهی در مورد مسائل اجتماعی و خودکشی است.
رئیس بهزیستی شهرستان قروه نیز در این نشست گفت: خودکشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی گریبان گیر افراد می شود و باید مثل سایر آسیب ها به آن توجه کرد.
حسین رسولی با اشاره به اینکه باید با شناسایی دلایل راهکارهایی ارائه شود افزود: در سازمان بهزیستی آموزش های قبل ازدواج، آموزش های پیشگیری از اعتیاد و طلاق برگزار شده است اما تاکنون آموزش هایی در راستای جلوگیری از خودکشی ارائه نشده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه هم در این نشست گفت: شرایط اقتصادی تنها عامل خودکشی نیست چون اگر تاثیر بسزایی داشت باید این مسئله در افراد تحت پوشش دیده می شد.
علیرضا خوشبخت افزود: با برگزاری و تقویت کلاس های آموزش سبک زندگی ایرانی-اسلامی و تقویت اعتقادات و بنیان های مذهبی می توان بسیاری از معضلات آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
**خبرنگار:سارا صالحی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.