مرتضی پوریا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های این نهاد ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان انجام می شود.
وی اظهار کرد: کانون های ولایت این نهاد در جهت ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است و این افراد می توانند با حضور در برنامه های کانون ها از خدمات رایگان آن بهره مند شوند.
پوریا در خصوص دیگر برنامه های این کانون اضافه کرد: از دیگر برنامه های این کانون ها برگزاری دوره های آموزشی خانواده با موضوعات آشنایی با احکام و مسائل دینی، مسائل روز، موضوعات اجتماعی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی برای زنان و دختران تحت حمایت این نهاد است.
وی در ادامه با اشاره به خدمات مشاوره و روان شناسی این نهاد افزود: با هدف کاهش طلاق و آسیب های ناشی از آن در بین خانواده های تحت حمایت 312 زوج جوان تحت حمایت این نهاد در دوره های آموزش و مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج شرکت کردند.
مدیر کمیته امداد کامیاران اظهار کرد: براساس طرح آموزش قرآن در خانه به 120 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد آموزش روخوانی و مفاهیم قرآنی داده شده است.
وی در ادامه افزود: از دیگر خدمات فرهنگی این نهاد اعزام 170 نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوی زیارتی مشهد مقدس و 18 نفر نیز به سفر زیارتی کربلای معلی در سال جاری است.
پوریا با بیان اینکه کمک به تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب از دیگر خدمات فرهنگی این نهاد است، افزود: هم اکنون 410 دانش آموز، 31 دانشجو و چهار طلبه از خدمات کمیته امداد شهرستان کامیاران بهره مند هستند.
وی گفت: در جهت کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند این شهرستان 50 میلیون ریال در سال جاری پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کامیاران دارای سه هزار و 745 خانوار با 6 هزارو 508 مددجو است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.