به گزارش خبرنگار ایرنا فریبا مرادی شامگاه سه شنبه در دیدار با فرماندار قروه، افزود: اداره پست یک کار خدماتی است و مردم و مسئولین باید با خدمات آن آشنا بشوند.
وی با اشاره به اینکه برند پست امانتداری و امین بودن در نزد مردم است، اظهار کرد: یکی از کارهای پست انجام خدمات نیابتی دستگاه‌ها و ادارات مختلف است که این امر موجب کاسته شدن میزان ترافیک، کاهش حضور مردم در ادارات و کاهش اتلاف انرژی می‌شود.
وی تاکید کرد: این امر می تواند در راستای توسعه استان در بخش اقتصاد مقاومتی موثر باشد.
مرادی اجرای سامانه یکپارچه‌ سازی نشانی ایرانیان با عنوان سیماک را یکی دیگر از پروژه های اداره پست در بحث اقتصاد مقاومتی دانست.
وی با بیان اینکه پست بر اساس رقابت‌ها در دنیای امروز با سه رویکرد جدید فیزیکی، الکترونیکی و مالی جلو می‌رود گفت: اداره پست سعی دارد بهترین و شایسته ‌ترین خدمات را به مردم ارائه کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کاندیدای انتخابات می توانند تبلیغات خود را به جای آلودگی فضای شهر و بهم ریختن نظم شهر به اداره پست تحویل بدهند.
وی افزود: این اداره می تواند مُبلغ خوبی برای کاندیدا شود و همچنین در زیباماندن فضای شهر موثر باشد.
مدیر کل اداره پست کردستان افزود: پست استان ‌در یک‌ هزار و 700 نقطه به مردم کردستان‌ خدمت‌ رسانی انجام می‌‌ دهد که مردم از طریق این نقاط پستی در سراسر استان با ما ارتباط دارند.
وی اضافه کرد: سامانه مدیریت یکپارچه ‌سازی املاک کشور از دیگر سامانه‌ هایی است که استان کردستان از استان‌های اول در اجرای آن است.
مرادی با بیان اینکه رشد درآمد پست در کشور منفی است گفت: در استان کردستان با تلاش پرسنل این اداره رشد مثبت درآمدی ایجاد شده است.
به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون تعداد یک میلیون و 341 هزار و 842 مرسوله وارد استان شده و تعداد 998 هزار و 287 مرسوله هم به استان‌های دیگر ارسال شده است.
وی اظهار کرد: پست استان در حال حاضر با 223 نفر پرسنل فعالیت می کند که 10 درصد آن زن و 90 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: 50 درصد این نیروها تحصیلکرده و دانشگاهی هستند و از 84 نامه‌رسان در استان 35 نفر در شهرستان فعالیت می‌کنند.
فرماندار قروه نیز در این دیدار گفت: در جهان امروز با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از خدمات کمرنگ شده و جای خود را به سیستم‌های جدید و بروز داده است که در این خصوص اداره پست نیز از این توسعه و پیشرفت‌ها بی بهره نبوده و خود را بروز کرده است.
به گفته پرویز کولانی پست از آن مدل خدماتی است که نقش و خدمات اولیه آن نیز دارای اهمیت خاص است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین نسخه اصلی شود به همین دلیل جایگاه و اهمیت پست به قوت خود باقی مانده است.
وی افزود: الکترونیکی شدن بسیاری از فعالیت ها از طریق اداره پست، باعث راحت تر و آسان تر شدن زندگی و کاهش ترافیک شده است که این مهم بیانگر نقش و اهمیت پست در جامعه کنونی است.
وی اضافه کرد: با توسعه خدمات پست، دیگر نیازی نیست تا هر فردی برای یک کار مجبور باشد مسیری طولانی را طی کند و از این بابت، پست در توسعه کشور و جلوگیری در هزینه‌کرد جمعی جامعه نقشی موثر ایفا می‌کند.
فرماندار قروه گفت: یکی از صفات و خصوصیات اصلی پست باید امانتداری، ایجاد شرایط امن و ایجاد احساس اعتماد در مردم نسبت به پست باشد و حجم زیاد خدمات، بیانگر درستکاری و انجام صحیح خدمات توسط پست است.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
**خبرنگار:سارا صالحی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.