حسین نصرالله زنجانی روز دوشنبه با تشکر از پیگیری های بسیار زیاد و جدی نماینده مجلس شورای اسلامی بیجار به منظور راه اندازی سالن پردیس سینما در بیجار بعد از 35 سال افزود: حقیقت امر این است که اگر حمایت و پیگیری نماینده بیجار، فرماندار و همکاری آموزش و پرورش نبود، امکان اختصاص ساختمان برای سالن سینما مقدور نمی شد و راه اندازی سالن هم چنان در فراموشی می ماند.
وی با اشاره به ساختمان متروکه قبلی برای سینما در جنب پارک شاهد ادامه داد: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با مدیریت استان و تهران با استفاده از تمام امکانات و بر اساس استاندارهای لازم، این سینما راه اندازی خواهد شد.
به گفته زنجانی حمایت و تقاضای های مکرر اهالی فرهنگ و سینما که اکنون در کشور دارای رتبه های برتر بازیگری، نویسندگی، هنری و آثار مذهبی و ادبی پر طرفداری هستند برای راه اندازی این سالن تاثیر گذار بوده است.
او خواستار حمایت کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان برای تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل و تجهیز این سالن گردید.
مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار به ضرورت ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و هنری در بیجار تاکید و خاطرنشان کرد: مردم و جوانان این دیار از استعداد هنری و فعالیت های سینمایی خدادادی برخوردار هستند و نباید این استعداد خفته بماند.
*نبود سینما در مهد بازیگران سینما یک ضعف بزرگ است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار نیز در خصوص راه اندازی سالن پردیس سینما در بیجار به ایرنا گفت: تا کنون با چندین سرمایه گذار و فعالان بخش خصوصی برای راه اندازی سینما در بیجار مذکره شد ولی به علل مختلف و انتفاعی بودن بخش خصوصی به نتیجه مطلوب نرسید.
مهدی سلطانی به تاثیر مثبت فرهنگی و توسعه اجتماعی سینما و فعالیت های هنری با ماندگاری بسیار زیاد در میان جامعه و بویژه قشر نوجوان و جوان پرداخت و از اینکه مهد هنر و سینما که دارای بازیگران مشهور کشوری و حتی جهانی است تاکنون بدون سینما بوده است ناخرسند بود.
او با تشریح برخی مشکلات فرهنگی و انباشته شده از حدود یک قرن پیش در دیار گروس افزود: همه تصدیق دارند، شهرستان بیجار دچار یک عقب ماندگی فرهنگی تاریخی است و جبران این فقر فرهنگی از اولویت های کاری حوزه هنری است.
او با تشریح صبغه تاریخی مربوط به هشت هزار سال قبل مردم این دیار که با مردم بین النهرین مراوده های فرهنگی، هنری، تجاری، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی داشته اند خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته افراد صاحب کتاب، مقام علمی، معنوی، کشوری و هنری در این دیار پرورش یافته و زندگی کرده اند که آثار آنها اکنون از نظر جایگاه کشوری و حتی بین المللی دارای رتبه های خاص و قابل توجهی است.
*بیجاری های مقیم شهرهای دیگرمنتظر دعوت نباشند
او از همه کسانی که دارای توانایی مالی، فکری، هنری، فرهنگی، آموزشی و فکری هستند خواست، بدون تعارف و انتظار برای دعوت، خود همت نمایند و وارد کار شوند.
به گفته سلطانی، شهرستان بیجار برای توسعه زیرساخت های هنری، فرهنگی، ادبی و کتابخانه بسیار درتنگنا است.
او از اینکه برخی بیجاری های مقیم تهران و دیگر کلان شهرها بجای سرمایه گذاری در محل تولد و زادگاه خویش، در مناطق دیگر و بسیار نزدیک بیجار سرمایه گذاری می کنند انتقاد کرد و گفت: این عزیزان به پاس تعلق قلبی و قبلی به وطن خود، در بیجار وارد یکی از عرصه های مختلف توسعه و جبران عقب ماندگی شوند و این به همت والای وطن دوستی آنان بستگی زیادی دارد.
عضو شورای فرهنگ عمومی بیجار به وجود شخصیت های علمی، مذهبی و هنری درگذشته مانند، آیت الله فاضل، امیر نظام گروسی، مرحوم حجت الا سلام رحمانی و درحال حاضر نیز مانند، اصلانی، آقاخانی و صاحبان آثار هنری در کشور بعنوان ذخایر ارزشمند و پیش برنده بعنوان نقطه قوت بیجار گروس یاد کرد.
ساختمان قبلی که توسط اداره کل ارشاد اسلامی استان برای سینما همجوار بوستان شاهد احداث گردید با وجود صرف هزینه های زیاد احداث و نگهداری، بعلت دوری محل آن با مرکز شهر هرگز مورد استفاده قرار نگرفت و اکنون به مخروبه تبدیل شده است.
بیجار در 145 کیلومتری سنندج واقع شده است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.