به گزارش ایرنا حمیدرضا علیشاهی روز شنبه در جلسه هماهنگی مشاوران امور ایثارگران دستگاه های اجرایی استان در سنندج افزود: مشاوران امور ایثارگران باید به عنوان نماینده جامعه ایثارگری به وظایف خود در ادارات به نحو احسن عمل کنند.
وی با اشاره به مقام شامخ والای ایثارگران و جانبازان و نقش ارزنده وصف ناپذیر این قشر در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در آستانه دهه فجر از خدمات ارزشمند و بی بدیل جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا تجلیل و قدردانی بعمل خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان شهیدان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را ضروری دانست.
علیشاهی با اشاره به اینکه کردستان به سرزمین مجاهدت های خاموش معروف است، اظهار کرد: بسیاری از شهدای استان کردستان مظلوم بوده اند و کمترین امکانات و جایگاه به این اقشار اختصاص یافته است.
جانشین فرمانده سپاه استان کردستان نیز جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا را وارثان انقلاب دانست و گفت: امنیت و آسایش امروز کشور مرهون ایثارگری ها و از خودگذشتگی های ایثارگران، جانبازان و شهداء انقلاب است.
سردار حمزه فلاح افزود: مشاورین دستگاه های اجرایی اهتمام جدی نسبت به خلاء های جامعه ایثارگری داشته باشند و تا جایی که امکان دارد در راستای رفع آسیب ها و مشکلات جانبازان و خانواده های آنها تلاش کنند.
وی اظهار کرد: گرچه برآورده کردن همه خواسته های ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا مقدور نیست، اما حضور مشاوران ایثارگران و دیدار با خانواده آنها سبب تقویت روحی آنها می شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری ما جامعه مطالبه گری نیست و هیچگاه دنبال اهداف شخصی نبوده است گفت: جامعه باید قدردان ایثارگری های ایثارگران، جانبازان و شهدا باشد.
وی با اشاره به گزارش عملکرد سال 94 در حوزه ایثارگری گفت: در راستای تجلیل از ایثارگری های ایثارگران و جانبازان در دهه مبارک فجر از دستگاه های برتر ایثارگر تجلیل بعمل خواهد آمد.
سردار فلاح برقراری آئین های تجلیل از ایثارگران، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جمع آوری رزومه ایثارگری را از برنامه های سپاه استان کردستان در راستای تکریم و بزرگداشت خانواده های شهدا عنوان کرد.
وی تکریم و توجه به خانواده های معظم شهدا را ضروری دانست و گفت: برنامه ریزی در جهت بازدید از خانواده های شهدا و حل مشکلات و آسیب های این قشر ضروری است.
وی افزود: امید است برگزاری این جلسات منجر به حل مشکلات ایثارگران و جانبازان شود.
وی یادآور شد: طبق آمار تعداد 867 فرزند شهید، 359 جانباز، 62 جانباز آزاده، 127 فرزند جانباز، 228 رزمنده، 70 خواهر شهید و 196 برادر شهید در دستگاه های اجرایی استان کردستان مشغول فعالیت هستند.
سردار فلاح اظهار کرد: امروز اگر ما در جامعه مسئولیتی داریم مسئولان باید بدانند هر چه داریم از جانفشانی ها و ایثارگری ها ایثارگران و جانبازان داریم.
مسئول حفظ آثار سپاه بیت المقدس سنندج نیز به برگزاری کنگره بزرگ پنج هزار و 400 شهید استان در سال 97 اشاره کرد و گفت: باید برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه بهتراین کنگره انجام شده و کنگره ای بیاد ماندنی همانند کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد برگزار شود.
کلوندی افزود: این کنگره با هدف اجر نهادن مقام والای شهدا ایثارگران و ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.
وی اظهارکرد: در راستای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکنون 100 هزار سند دفاع مقدس جمع آوری، خاطرات رزمندگان و کتاب شهدا ثبت شده است.
به گفته وی، در 2 سال اخیر تاکنون 35 عنوان کتاب چاپ شده است و هر سال 450 مورد یادوآره شناسنامه دار برگزار شده است.
استان کردستان بیش از پنج هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/ **انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.