مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی استفاده از توان نیروهای اهل سنت را سرمایه گذاری برای نظام دانست.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: بهرەگیری از توان نیروهای اهل سنت هزینە نیست بلکە سرمایەگذاری برای نظام است.

به  گزارش جماران به نقل از ایسنا، عبدالسلام کریمی امروز (۱۱تیر) در نشستی با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: اقوام مختلف همچون رنگین‌کمانی هستند کە در کنار هم قرار گرفتن‌آن‌ها مایە زیبایی آن است.

وی عنوان کرد: اقوام همچون پازل‌هایی هستند کە هرچقدر در هم تنیدە‌تر کشور محکم‌تر و بااقتدارتر است.

کریمی بیان کرد: در زمان انقلاب همە اقوام ایرانی و زیرپرچم ایران انقلاب کردند و آن را بە پیروزی رساندند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها نبود؛ لذا امروزە هم نباید هیچ قومی در کشور طرد و یا نادیدە گرفتە شود و همە اقوام باید احساس کنند در این کشور کە ریشە در آن دارند، شریک و سهیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: نباید بین اقوام و مذاهب مختلف خط‌کشی کرد و نباید برای آن‌ها امتیاز و تمایز قائل شد؛ زیرا هیچ قومی بر قوم دیگر فضیلت ندارد و هیچ قومی پایین‌تر از قوم دیگر نیست.

کریمی با اشارە بە اینکە تفاوت‌ها و اقوام مختلف یکی از نشانەهای خداوند است، تصریح کرد: اهانت بە هر قوم و جنسیتی اهانت بە مخلوق خداوند است.

وی ادامە داد: همە اصالت انسان بە روح اوست و روح آدمی مذکر و مونث ندارد، لذا هرگاە در قرآن و آیات خطاب بە روح انسان باشد احکام برابر و یکی است.

کریمی افزود: یکی از خواستەهای ما استفادە از نیروهای اهل سنت بە عنوان مشاور یا وزیر در کشور است.

وی ادامە داد: استفادە از نیروهای اهل سنت در پست‌های مدیریتی هزینە نیست بلکه سرمایەگذاری برای نظام است و تحقق فرمودە است کە می‌گوید وحدت بین اقوام و مذاهب تاکتیک نیست بلکە استراتژی است.

کریمی عنوان کرد: نیاز امروز ما بە وحدت عملی است و دوران وحدت نظری بە پایان رسیدە است.

وی در خصوص ضرورت بکارگیری اهل سنت خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادە شدە کە در کشورهای عربی از نیروهای اهل سنت بە عنوان سفیر استفادە شود.

کریمی بە مشکلات روحانیون و ماموستاینن اهل سنت اشارە و یادآور شد: در حال حاضر پیگیر مشکل مسکن روحانیون هستیم و از طریق فراکسیون اهل سنت حقوقی برای روحانیون در نظر گرفتە می‌شود.

وی در ادامە اظهار کرد: بە رئیس‌جمهور پیشنهاد دادە شدە کە از نخبگان اهل سنت در پست‌های وزارتخانەای استفادە و تا جایی کە امکان‌پذیر است استاندارهای استان‌های سنی نشین از مشاوران سنی بهرە ببرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.