دبیر ستاد انتخابات قروه از افزایش شعب اخذ رأی در این استان خبر داد.

دبیر ستاد انتخابات قروه گفت: در انتخابات سال جاری تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان به ۱۳۶ شعبه رسیده و نسبت به انتخابات دوره قبل ۱۳ شعبه اضافه شده است.

به گزارش جماران، علیرضا عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۱۳۶  شعب اخذ رأی در شهرستان،  ۷۲ شعبه مربوط به بخش مرکزی و شهر قروه، ۱۴ شعبه در دلبران، ۲۱ شعبه مختص به بخش چاردولی و در سریش آباد هم ۲۹ شعبه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۶۶ شعبه ثابت شهری  و ۱۳ شعبه ثابت روستایی در کنار ۵۶ شعبه سیار روستایی و یک شعبه سیار شهری کار جمع آوری آرا شهروندان را بر عهده دارند.

دبیر ستاد انتخابات قروه به تعداد شوراهای چهار شهر قروه، سریش آباد، دلبران و دزج اشاره و اظهار داشت: از ۱۱۵ کاندیدای ثبت نام شده ۹ نفر رد صلاحیت شده هشت نفر انصراف دادند و در حال حاضر تا این لحظه ۹۸ نفر در عرصه انتخابات مانده اند.

عبدی درباره محدودیتهای ویژه کرونا در ایام تبلیغات و رای گیری اضافه کرد: محدودیت هایی برای تبلیغات داوطلبان در نظر گرفته شده و بر همین اساس هرگونه سخنرانی و تجمع در محیط های بسته ممنوع بوده و برای سخنرانی محل های لازم تعیین شده است.

دبیر ستاد انتخابات قروه گفت: پارک شهید بهشتی، پارک رضوان، ورزشگاه های تختی و چمران چهار نقطه ای هستند که برای سخنرانی داوطلبان در نظر گرفته شده اند.

وی دایر کردن ستاد تبلیغاتی در محل های پر رفت و آمد سطح شهر را ممنوع اعلام کرد و گفت: این نقاط شامل خیابان شریعتی از مجتمع تجاری اقبال و سعید تا میدان شهید سلیمانی، از ابتدای خیابان سید جمال تا خیابان فاطمه الزهرا(س)، از ابتدای خیابان چمران تا پاساژ ملکی، از ابتدای بلوار امام خمینی(ره) تا شرکت توزیع برق و بانک ملی است.

عبدی تاکید کرد: هر داوطلب شورای اسلامی شهر تنها می تواند یک ستاد با معرفی مسوول ستاد به فرمانداری دایر کند و هر داوطلب ریاست جمهوری یک ستاد مرکزی با معرفی مسوول ستاد توسط مسئول ستاد استانی می تواند داشته باشد و برای ستاد فرعی هم باید مسوول ستاد توسط مسئول ستاد شهرستانی به فرمانداری معرفی شود.

وی افزود: دایر کردن ستاد تبلیغات بدون مجوز ستاد انتخابات شهرستان غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده جمع آوری خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات قروه از برنامه ریزی برای معرفی کاندیداهای شوراهای اسلامی هر چهار شهر خبرداد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه بی نظمی، بنری حاوی مشخصات تمامی کاندیداها تهیه و در نقاط مختلف شهر اعم از فرعی و اصلی و حتی در شهرک ها و اماکن شلوغ نصب خواهد شد و نصب پوستر و عکس در جایی غیر از محل های تعیین شده غیرقانونی است.

وی بر رعایت قانون تبلیغات و اخلاق مداری در انتخابات تأکید کرد و افزود: توجه به دستورالعمل تبلیغات توسط کاندیداهای شوراهای شهر بسیار مهم است و کارشناسان بهداشتی در شعب اخذ رأی باتوجه به شرایط کرونا به صورت مستمر نظارت لازم را انجام خواهند داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.