رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از توزیع 172 تن مرغ در این استان خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۷۲ هزار و ۶۱۷ کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز (گرم) در سطح استان توزیع شده است.

به گزارش جماران، محمدفرید سپری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۱ هزار و ۳۸ قطعه مرغ به وزن ۱۶۳ هزار و ۹۹۲ کیلوگرم در کشتارگاه‌های موجود در سطح استان ذبح و آماده توزیع شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر کشتارگاه‌های داخل استان برخی از مرغداری‌های شهرستان‌های بیجار و سقز مرغ‌های خود را در کشتارگاه‌های بوکان و زنجان ذبح کردند اما لاشه آنها به کردستان بازگردانده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در مجموع با احتساب مرغ‌های استان که در کشتارگاه‌های استان‌های همجوار کشتار شده امروز ۱۷۲ هزار و ۶۱۷ کیلوگرم مرغ در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده است.

سپری یادآور شد: از این مقدار، ۴۵ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم در سنندج، ۲۳ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم در سقز، ۲۸ هزار و ۸۶۶ کیلوگرم در مریوان، ۱۵ هزار و ۲۲ کیلوگرم در کامیاران، ۹ هزار و هشت کیلوگرم در بانه و ۱۰ هزار و ۶۶۹ کیلوگرم در دیواندره توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۸۲۳ کیلوگرم لاشه مرغ کشتار شده به قروه، ۱۰ هزار و ۵۱۰ کیلوگرم به دهگلان، ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم به بیجار و سه تن هم به سروآباد وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه مقصد کشتار انجام شده در کشتارگاه شاهین پرغرب بانه شهرستان‌های سقز، دیواندره و بانه است، گفت: کشتار کشتارگاه مرغ بالداران زاگرس در دهگلان هم علاوه بر دهگلان در سنندج، قروه و دیواندره توزیع شده است.

سپری افزود: کشتار انجام شده در کشتارگاه مرغ زریوار فقط در مریوان، کشتارگاه مرغ پر هم کشتار آن تنها در سنندج و ذبح صورت گرفته شده در کشتارگاه کامیاران هم در قروه، سنندج، کامیاران و دهگلان توزیع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.