معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان از کشف یک توله شیر قاچاق در منطقه مرزی بانه خبر داد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با رصد اطلاعاتی یگان حفاظت، یک توله شیر حدود چهار ماهه که به صورت قاچاق به منطقه مرزی شهرستان بانه آورده شده بود، کشف شد.

به گزارش جماران، شهاب محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تشکر از همکاری نیروی انتظامی اظهار داشت: در پی رصد هوشیارانه یگان حفاظت محیط زیست و توسط ماموران اجرایی بانه با همکاری پلیس در یکی از گلوگاه‌های سقز -- بانه  از فردی متخلف این توله شیر حدود چهار ماهه کشف شد.

وی اضافه کرد: بدلیل نامساعد بودن حال این توله شیر ناشی از طی مسافت زیاد و تحت شرایط نامناسب قرار گرفتن از سوی متخلف، بلافاصله توسط دامپزشک کنترل و پس از تیمار و معاینات بالینی به سنندج منتقل شد.

معاون فنی اداره ‌کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: در نهایت، برای بررسی، تیمار کامل‌تر و تخصصی‌تر و تعیین تکلیف نهایی، توله شیر نجات یافته تحت مراقبت دامپزشکی در همه مسیر به سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتقال داده شد.

محمدی با اشاره به اینکه فرد خاطی برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: طبق ماده  هشت آیین نامه قوانین شکار و صید؛ نگهداری، عرضه، خرید و فروش، صادرات و واردات گونه‌های حیات وحش بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفان وفق قانون برخورد و مجازات‌ نقدی و غیرنقدی در مورد آنها اعمال می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.