35 مورد گزارش حیوان آزاری به مرکز فوریت های سایبری محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: طی این مدت ۳۵ مورد حیوان‌آزاری به این مرکز گزارش داده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس، سرهنگ جمشید محبت‌خانی  در نشست مشترک یگان حفاظت محیط زیست با پلیس فتا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ این دو مرکز برای ایجاد مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی در حوزه جرایم زیست محیطی اظهار کرد: علت ایجاد چنین مرکزی این است که طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از مجرمان محیط زیستی به فضای مجازی کوچ کرده‌اند. 

وی ادامه داد: از جمله وظایف مرکز فوریت‌های پایش فضای مجازی حفاظت محیط زیست شناسایی، رصد و پایش جرایم محیط زیستی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی است. از جمله این جرایم زیست محیطی می‌توان به خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری، نگهداری غیر مجاز از حیات وحش، حیوان آزاری، خرید و فروش سلاح و مهمات شکار و صید اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مواردی که در این مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد از طریق تماس‌های تلفنی شهروندان به ما اطلاع داده می‌شود، تصریح کرد:  طی پنج ماه اخیر ۳۵ مورد حیوان‌آزاری به ما گزارش داده شده است که برای ۱۱ مورد از آن‌ها پرونده تشکیل شده است و ۲۴ مورد دیگر نیز در دست بررسی و جمع‌آوری اطلاعات هستند.

محبت‌خانی در ادامه گفت: ۲۸ مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای حقیقی و ۱۱۳ مورد خرید و فروش گونه‌ها در فضای مجازی به مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست گزارش داده شده است که از این تعداد به ترتیب برای ۲۶ و ۲۴ مورد تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است.

به گفته وی در حوزه اخبار شکار و صید نیز در  ۱۸ مورد گزارش به این مرکز ارسال شده است که از این تعداد برای ۱۰ مورد پرونده تشکیل شده است همچنین هفت مورد گزارش تخریب و تصرف به دست ما رسید که برای سه مورد از آن‌ها تشکیل پرونده صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه متخلفانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند آگاه باشند که رصد خواهند شد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی و تجارب نیروی انتظامی در جمع‌آوری مستندات تخلف و ارائه گزارش به مقام‌های قضایی از جمله انتظارات ما از نیروی انتظامی است.

محبت‌خانی در پایان تصریح کرد: پنج درصد محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست یعنی ۱۴۱ تن، شهید و ۱۲ درصد از آنان جانباز شده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید