دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان اعلام کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا تا سقف 16 میلیون تومان نیاز به معرفی ضامن ندارد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: اعطای تسهیلات بانکی به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال نیازی به معرفی ضامن ندارد.

به گزارش جماران، علی اشرف یوسفی‌قیاسی اظهار داشت: میزان آسیبی که به مشاغل مختلف در استان بعد از شیوع ویروس کرونا وارد شد، زیاد است بنابراین برای ممانعت از تعطیل شدن و ادامه کار نیاز به حمایت ویژه دارند.  

وی با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه امسال فرصت برای پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا وجود دارد، اضافه کرد: انتظار می‌رود مدیران بانک‌های استان تمام همت و تلاش خود را برای پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بکار گیرند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان با اشاره به اینکه به علت بحران پیش آمده صاحبان بسیاری از واحدهای آسیب دیده نتوانستند چک‌های خود را پاس کنند، افزود: این افراد اگر در بازه زمانی یکم اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال چک برگشتی داشته باشند بدون هیچ مشکل و مانعی تسهیلات حمایتی کرونا به آنها تعلق می‌گیرد.

یوسفی‌قیاسی تاکید کرد: برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال نیازی به معرفی ضامن نیست و متقاضیان تنها با ارائه سفته یا چک می‌توانند این میزان تسهیلات را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه لازمه پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به مشاغل آسیب دیده ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا است، یادآور شد: برای پرداخت  ۱۶۰ میلیون تا ۴۸۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان سفته یا چک به همراه یک نفر ضامن نیاز است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: برای میزان تسهیلات مذکور هیچ بانکی حق گرفتن بیش از یک ضامن از متقاضیان ندارد و اگر میزان تسهیلات بین ۴۸۰ میلیون تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال باشد نیاز به معرفی ۲ ضامن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.