پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

باید اقدامات سختگیرانه در کردستان ادامه داشته باشد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: شرایط در کردستان و خصوصا سنندج به نحوی است که باید اقدامات سختگیرانه تا مدتی ادامه داشته باشد و حتی شدید شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه باید اقدامات سختگیرانه تا مدتی در کردستان ادامه داشته باشد، گفت: لغو مراسم عزا و عروسی و پرهیز از حضور بیش از ۱۰ نفر در آرامستان‌ها هنگام خاکسپاری می‌تواند نقش موثری در کنترل و کاهش بیماری کرونا ایفا کند.

به گزارش جماران، محمدمهدی گویا در جلسە ستاد استانی مبارزە با بیماری کرونا گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران و مبتلایان به کرونا در استان هستیم و باید با اقدامات موثر و اطلاع‌رسانی گسترده مانع پر شدن بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی شویم.

وی عنوان کرد: علاوه بر اطلاع رسانی و رعایت بهداشت فردی باید تدابیری اتخاذ شود تا اماکنی که محل مراجعه مردم است به امکانات بهداشتی و شستشوی دست‌ها مجهز باشند.

گویا بابیان اینکه برقراری بالانس میان تعداد مراجعان و ترخیصی‌ها امکان خدمات رسانی بهتر به مبتلایان را فراهم می کند، گفت: شرایط در کردستان و خصوصا سنندج به نحوی است که باید اقدامات سختگیرانه تا مدتی ادامه داشته باشد و حتی شدید شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اقدامات انجام شده در سیستم درمانی کردستان در مبارزه با کرونا را علمی و درست دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ برابر مواردی که بستری می‌شوند به صورت سرپایی شناسایی شده‌اند و نشان از بیماریابی سریعتر و خدمت رسانی زودتر به آنان است.

وی در پایان بابیان اینکه شاهد نهایت فداکاری وایثار کادر درمانی در استان هستیم یکبار دیگر مردم را به رعایت دستورات بهداشتی فراخواند و یادآور شد: لغو مراسم عزا و عروسی و پرهیز از حضور بیش از ۱۰ نفر در آرامستان‌ها هنگام خاکسپاری می‌تواند نقش موثری در کنترل و کاهش بیماری کرونا ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.