رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تأکید کرد: شهروندان در صورت روئیت مار در منازل و محیط کار خود سریعا به این سازمان اطلاع داده و از صید کردن آن بپرهیزید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه روز گذشته سه حلقه مار در نقاط مختلف سطح شهر توسط آتش نشانان صید شده است؛ گفت: شهروندان در صورت روئیت مار در منازل و محیط کار خود سریعا به این سازمان اطلاع داده و از صید کردن آن بپرهیزید.

به گزارش جماران، سهیل فضل وزیری امروز(31خرداد) در جمع خبرنگاران، گفت: با شروع فصل گرما شاهد افزایش حضور مار در مناطق مسکونی هستیم.

وی افزود: مارها به دلیل خونسرد بودنشان در فصل گرما از لانه های خود بیرون آمده و به دلایل مختلف به مناطق مسکونی راه پیدا می کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ذکر کرد: حضور شهروندان در طبیعت و باغ ها و اماکنی از قبیل آن ها باعث می شود که معمولا مار به داخل خودرو راه یافته و از طریق خودرو به پارکینگ منازل و یا محیط کار راه پیدا کنند.

فضل وزیری بیان کرد: مارها بسیار خطرناک بوده و در صورت احساس خطر اقدام به نیش زدند می کند بنابراین شهروندان در صورت روئیت مار سریعاً محل را ترک کرده و ضمن اطلاع از طریق سامانه 125 از صید کردن آن جداً خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته آتش نشانان این سازمان در پی تماس شهروندان نسبت به صید سه حلقه مار در پارکینگی در ننله و همچنین باغ در مسیر جاده سنندج – مریوان اقدام نمودند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به شهروندان توصیه کرد: از پارک کردن خودرو در دشت های که پوشش گیاهی زیادی دارند خودداری کرده و همچنین منازلی که پنجره های آن رو به زمین های خالی و پارک های جنگلی است را با حفاظ های مناسب مسدود کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.