امام جمعه سنندج تأکید کرد: پیام دین اسلام و قرآن کریم، اتحاد، یکدلی، مودت، رحم، عدالت، رفع تبعیض، تعصب و تکبر به بشریت بوده و امروز جهان به این مولفه‌ها به شدت نیازمند است.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه پیام دین اسلام و قرآن اتحاد، عدالت و رفع تبعیض است، گفت:مردم ایماندار ایران در طول شیوع این ویروس با غمخواری و دلسوزی، به خوبی نشان دادند که همانند سابق در زمان بحران و مشکلات، در کنار هم هستند و از هیچ تلاشی برای کمک به همنوعان فروگذار نمی‌کنند.

به گزارش جماران، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز عید فطر سنندج، ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان اظهار داشت: پیام دین اسلام و قرآن کریم، اتحاد، یکدلی، مودت، رحم، عدالت، رفع تبعیض، تعصب و تکبر به بشریت بوده و امروز جهان به این مولفه‌ها به شدت نیازمند است.

وی با بیان اینکه تنها راه رفع مشکلات بشریت به ویژه در بحث شیوع کرونا، وجود همدلی، برادری و همکاری است، افزود: اکنون که همه با بیماری خطرناک درگیر هستند باید یار و غمخوار همدیگر بوده و خانواده‌های نیازمند، مساکین و فقرا را فراموش نکنیم.

امام جمعه سنندج از همراهی مردم کردستان برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر از کرونا تقدیر کرد و یادآور شد: مردم ایماندار ایران در طول شیوع این ویروس با غمخواری و دلسوزی، به خوبی نشان دادند که همانند سابق در زمان بحران و مشکلات، در کنار هم هستند و از هیچ تلاشی برای کمک به همنوعان فروگذار نمی‌کنند.

ماموستا رستمی قرآن را کتابی جامع برای تمام بشریت در زمینه یاد گرفتن درس اخلاق عنوان کرد و گفت: خداوند ۲ برکت و امتیاز قرآن و ماه رمضان را به امت اسلامی عطا کرد که افتخار بزرگی است و همه باید با بهره‌گیری از آن به درجه والای بندگی واقعی پروردگار برسیم.

وی اسلام را دین عدالت و مودت و مساوات توصیف کرد و اظهار داشت: در دین اسلام، هیچ تفاوتی بین عرب و عجم وجود ندارد و تنها چیزی که باعث برتری انسان‌ها بر یکدیگر می‌شود، تقوا و پرهیزگاری است.

امام جمعه سنندج به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر هم اشاره کرد و افزود: ملت ایران و رزمندگان، عزت‌مندانه و با شرافت، در برابر ۳۷ کشور دنیا ایستادند و اجازه ندادند در دوران جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.

امروز همزمان با سنندج نماز عید فطر با رعایت موارد بهداشتی در دیگر شهرهای استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.