بهرام نصراللهی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: تخصیص اعتبار برای اجرای این طرح ها پس از ۱۱ سال همچنان ادامه دارد که این نشان از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه استان محروم کردستان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده سنندج - مریوان به عنوان یکی از مصوبات باقی‌مانده از این سفر تزریق شد، افزود: ۵۳ میلیارد ریال نیز برای تکمیل دانشکده علوم قرآنی سنندج تخصیص داده شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه سالن سرپوشیده ورزشی ۱۲۰۰ نفره بانه یکی دیگر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در ۲۲ اردیبهشت سال ۸۸ است، اضافه کرد: اجرای این طرح به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاده بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده و هم‌اکنون در دست اجرا است.

هتل سنندج هم یکی دیگر از مصوبات این سفر است که نصراللهی‌زاده درباره آن یادآور شد: این طرح مدتی معوق مانده بود اما به همت دفتر مقام معظم رهبری، هم اکنون ساخت آن توسط بنیاد مستضعفان آغاز شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اردیبهشت سال ۸۸ به کردستان سفر کرد و به مدت هشت روز از ۲۲ تا ۳۰ همان ماه در استان اقامت داشتند و با اقشار مختلف مردم، روحانیون، نخبگان، اساتید دانشگاهی و دیگر اقشار مناطق مختلف دیدار کردند.

۲۲ اردیبهشت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان به ۲۲ گولان مشهور است؛ در تقویم کُردی گولان مصادف با ماه اردیبهشت بوده و به معنای ماه گل‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.