خالد جعفری روز دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون اقتصادی وزیر کشور اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور، حفظ اشتغال مهمترین برنامه ای است که باید داشته باشیم و در این راه مهمترین مولفه، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

وی اضافه کرد: به غیر از خط اعتباری واحدهای آسیب دیده از کرونا لازم است خط های اعتباری برای کمک به سایر واحدها نیز ایجاد شود.

جعفری دومین راه حفظ اشتغال را توسعه صادرات اعلام کرد و افزود: حفظ اشتغال نیازمند تحریک تقاضا است اما در شرایط فعلی که تقاضای داخلی کاهش یافته باید تلاش کنیم صادرات را توسعه دهیم که اگر محقق نشود با کاهش تولید و در نتیجه کاهش اشتغال مواجه خواهیم بود.

وی تسریع ابلاغ آیین نامه تسهیلات کرونا و تسهیلات تبصره ۱۸ ملی را خواستار شد گفت: همچنین لازم است بازپرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به جای بازگشت به صندوق توسعه ملی، دوباره در چرخه پرداخت تسهیلات قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یاداور شد: علیرغم بسته بودن مرزهای کشور، مرز باشماق مریوان باز بوده و حجم صادرات از این مرز در فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶  درصد افزایش داشته و  مرز سیرانبند بانه نیز بازگشایی شده است.

وی با یادآوری اینکه اقاله واحدهای در تملک بانک ها به صورت اقساطی ممنوع شده، خواستار رفع این ممنوعیت در راستای بازگشت این واحدها به چرخه تولید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.