هر سال در Wikimedia Commons سه عکس به عنوان عکس سال «ویکی‌مدیا انبار یا همان مغزن مشترک» انتخاب می‌شود که سالار ارکان عکاس کردستانی موفق به کسب مقام سوم عکس سال ۲۰۱۹ شده است.  

مخزن مشترک ویکی‌مدیا یا انباره ویکی‌مدیا،  یک مخزن رسانه ای آنلاین است که توسط بنیاد ویکی مدیا ایجاد شده است، فایل‌های «مخزن مشترک ویکی‌مدیا» را می‌توان در همه پروژه‌های ویکی‌مدیا استفاده کرد؛ این پروژه‌ها در تمام زبان‌ها وجود دارند، و شامل دایرةالمعارف ویکی پدیا،  ویکی کتاب، ویکی سفر، ویکی‌نبشته، ویکی گونه، و ویکی واژه است.

جایزه عکس سال مغزن ویکی مدیا ( picture of the year) در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد و این رقابت در بین نگاره‌های برگزیده که در Wikimedia  Commons توسط کاربران انتخاب شده، انجام می‌شود.

رقابت امسال بین یک هزار و ۲۵۸ کاندیدای برگزیده متشکل عکاسان و تصویرگران در ۲۴ کاتگوری بود که در دو مرحله رای گیری، برندگان توسط کاربران انتخاب شدند.

سالار ارکان عکاس فاین آرت (عکاسی هنرهای زیبا)، متولد سال ۱۳۷۶ در سنندج مرکز استان کردستان است که قریب به چهار سال است، به طور حرفه‌ای عکاسی می‌کند، او فعالیت خود را با عکاسی مستند در اواخر سال ۱۳۹۴ شروع کرد و در اواخر سال ۱۳۹۷ به عکاسی صحنه آرایی شده، روی آورد.

کسب جایزه اهمیت کوهستان فائو، انتخاب یک اثر به عنوان عکس روز نشنال جئوگرافی شرکت در شمار زیادی از نمایشگاه گروهی در سنندج و ۲ نمایشگاه انفرادی در ایران و پرتغال و عکاس سه فیلم کوتاه و یک فیلم بلند نیز از فعالیت‌های این هنرمند و عکاس جوان است

وی در بیش از ۲۵ نمایشگاه گروهی سراسری شرکت کرده است و آثارش به بخش نمایشگاهی بیش از ۲۰ جشنواره داخلی نیز راه یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.