آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی عصر سه‌شنبه در دیدار خانواده قاتل و مقتول یک پرونده که منجر به گذشت شاکی از حق قصاص شده بود، اظهار داشت: قرآن همیشه مسلمانان را به همبستگی و وحدت دعوت می‌کند بنابراین باید از مسائلی که موجب کدورت و تفرقه می‌شود، گذشت چون این عمل نیک موجب صلح و دوستی می‌شود و اگر گذشت نباشد ممکن است کدورت‌ها سال‌ها ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عفو و بخشش در ماه رمضان اهمیت بیشتری دارد، اضافه کرد: قرآن گریم می فرماید اگر کسی گذشت و عفو کرد اجر آن با خداست و هرچه این گذشت بزرگتر باشد اجر بالاتری خواهد داشت.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه خداوند قصاص را الزام کرده اما می‌گوید اگر عفو کنید رحمت و مغفرت الهی در پی آن می‌آید،  یادآور شد: بخشش فرد از قصاص می‌تواند زندگی او را تغییر دهد و همیشه به دنبال جلب رضایت خدا و مردم باشد.

وی تاکید کرد: بعد از انتقام فرد همیشه خود را سرزنش می‌کند اما با توجه به لذت موجود در گذشت، پس از آن فرد از درون خوشحال و راضی است و عزت و سربلندی نصیب خانواده اش می‌شود.

ع - میرکی در آستانه قصاص توسط خانواده رنجبری مورد بخشش قرار گرفت

با هماهنگی‌هایی که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کردستان چهار ساعت پیش از اجرای حکم انجام داد و حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، ماموستا فایق رستمی، جلال شریعتی عضو شورای سنندج و سرهنگ جمشید رضایی فرمانده لشکر امام علی (ع) سپاه خانواده رنجبری حاضر به گذشت از قاتل شده و از قصاص او گذشتند.

امروز هر ۲ خانواده میرکی و رنجبری به دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان آمدند تا از ایشان برای میانجگیری و سبب خیر شدن قدردانی کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.