برهان صلواتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  طرح یارانه دستمزد هم اکنون در کشور هشت استان از جمله کردستان برگزار می‌شود اظهار داشت: این اداره کل در نظر دارد با همکاری کارفرمایان افراد بهره‌مند از این طرح در سال جاری را به ۲ هزار نفر برساند.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح یارانه دستمزد، وجهی به صورت ماهانه توسط دولت  بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: این پرداختی‌ها به کارفرمایان (شخص حقیقی یا حقوقی) که در ماده ۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند ۴ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را برعهده دارد پرداخت می‌شود.

صلواتی یادآور شد: فعال بودن کارگاه در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد بر مبنای لیست بیمه تامین اجتماعی بایستی احراز شده باشد.

وی افزود: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد برای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده ۳۰ درصد حداقل دستمزد است و تا ۱۲ ماه به حساب کارفرما واریز می‌شود.

وی گفت:‌ از فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف انتظار می رود نیاز نیروی انسانی خود را شناسایی و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تامین  آن اقدام شود.

در این استان کارگاه‌های مشمول قانون کار ۱۶ هزار و ۲۳۸ کارگاه بوده که ۱۶ هزار و ۱۷۹ مورد آن کارگاه زیر ۵۰ نفر و ۱۴۹ مورد از کارگاه‌ها نیز  بالای ۵۰ نفر کارگر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.