مراد فتحی روز شنبه در نخستین جلسه ستاد دیه استان کردستان در سال ۹۹ اظهار داشت: این تعداد زندانی به دلیل جرایمی از جمله بدهکاری مالی، مهریه و نفقه، تصادف، حوادث کارگاهی و مواردی از این قیبل در زندان به سر می برند.

وی با اشاره به برگزاری متفاوت جشن گلریزان در رمضان امسال افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشن‌های گلریزان همچون سنوات گذشته وجود ندارد بنابراین با همکاری صدا و سیمای استان، جشن گلریزان را چه بسا پرشورتر از سال‌های گذشته و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی برگزار می‌کنیم.

فتحی با تاکید بر اینکه مردم رئوف و نیک اندیش میهن عزیز اسلامی همواره حامی ضعفا و اقشار آسیب پذیر جامعه بوده اند اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار سختی را در جامعه به وجود آورده اما تجربه نشان داده است که مردم رئوف و خیرخواه میهن عزیز اسلامی بویژه کردستان، در دشوارترین شرایط ممکن همواره یاری رسان نیازمندان جامعه بوده اند و قطعا امسال نیز شاهد حضور سبز خیرین کردستانی در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خواهیم بود.

 نایب رییس هیات امنای ستاد دیه کردستان تعداد زندانیان جرایم غیرعمدی که در سال گذشته با کمک های مردمی و ستاد دیه از زندان آزاد شده اند را ۱۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت بیش از ۱۹۹ میلیارد ریال از طرق مختلف از جمله کمک‌های بلاعوض ستاد دیه، وام بانک های عامل، گذشت شکات، صندوق خسارت های بیمه بدنی و کمک‌های مردمی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کمک‌های بلاعوض ستاد دیه در سال گذشته برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیش از ۲۹ میلیارد ریال بوده است افزود: بانک‌های عامل نیز با پرداخت ۳۹ میلیارد ریال وام قرض الحسنه تاثیر بسزایی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال ۹۸ داشتند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر این موضوع که شکات پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد نیز قدم‌های مثبت و سازنده‌ای را برای آزادی این قبیل زندانیان برداشته اند اضافه کرد: شاکیان پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد در سال ۹۸ همچون همیار ستاد دیه عمل کردند و با گذشت از ۶۵ میلیارد ریال حق خود، موجب تسهیل در روند آزادی زندانیان شدند.

در این جلسه پرونده ۱۷ زندانی جرایم غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای کمک به آزادی آنان نیز صورت پذیرفت.

شماره حساب های ۷۷/۲۰۸۹۸۹۸۹ نزد بانک ملت ، ۱۱۳۹۰۲۷۶۰۰ نزد بانک تجارت و ۱۰۵۹۵۱۰۷۸۰۰۴ نزد بانک ملی برای واریز کمک‌های نقدی خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.