علیرضا یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان کمک جمع اوری شده در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان رشت ، 125 میلیون تومان به صورت نقدی، 104 میلیون تومان به صورت چک و 323 میلیون و 560 هزار تومان تومان وعده است.
امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان، جشن های گلریزان برای جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی این زندانیان برگزار می شود.
تا کنون جشن گلریزان در شهرهای لاهیجان ، آستانه اشرفیه ، سیاهکل و بندر انزلی برگزار شده و در شهر های رودبار، لنگرود و رودسر چهارشنبه اول خرداد ماه و استارا، صومعه سرا و تالش چهارشنبه هشتم خرداد ماه برگزار می شود.
نفقه ، تصادفات ، چک های بی محل ، مهریه مهمترین جرائم غیر عمد محسوب می شوند.
امسال یک هزار و 271 نفر زندانی جرائم غیر عمد استان در انتظار کمک های خیران هستند که در مجموع 80 میلیارد تومان بدهی دارند.
سال گذشته 357 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان آزاد شده که این افراد 121 میلیارد تومان بدهی داشتند و 64 میلیارد و 500 میلیون تومان حدود 54 درصد بدهی گذشت رضایتمندان شاکیان بوده است.
همچنین حدود 49 میلیارد و 300 میلیون تومان از مابقی بدهکاری این زندانیان کمک بیمه، اعصار و خانواده ها و حدود هفت میلیارد تومان ستاد دیه و تسهیلات قرض الحسنه ، کمک های بلاعوض و خیران تامین شده است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.