احمد مرادی نژاد روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در 9 ماه امسال 150 زندانی با بدهی 298 میلیارد ریال از زندانهای هرمزگان آزاد شدند که 92 زندانی مربوط به مهریه و نفقه بودند.
وی بیان داشت: 50 نفر از این زندانیان آزاد شده نیز به علت بدهی مالی (چک) و 8 نفر نیز به علت ناتوانی در پرداخت دیه زندانی بودند.
مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهارداشت: 148نفر از این زندانیان مرد و 2 نفر زن بوده است.
مرادی نژاد اضافه کرد: هم اکنون نیز 146نفر با 323 میلیارد ریال بدهی در زندان های این استان بسر می برند که با کمک های مردمی و ستاد دیه پیش بینی می شود تا پایان سالجاری 60 نفر از این افراد آزاد شوند.
مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم می ‌توانند کمک های نقدی خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از سامانه پیامکی# 7777076*780* پرداخت کنند.
رییس دادگستری میناب نیز پیش از این اعلام کرده بود که در راستای اجرای بخشنامه قوه قضاییه مبنی بر فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان مهریه، تمام زندانیان مهریه این شهرستان طی 9 ماه امسال از بند رهایی یافتند.
حسن نیک افزود: با توجه به سیاست های کلان دستگاه قضایی و افزایش نا متعارف قیمت سکه در ماههای اخیر لذا این بخشنامه از 27 آذرماه جاری اجرا شده است.
براساس آمار ستاد دیه هرمزگان، سال گذشته نیز 199 زندانی جرایم غیرعمد و مالی با بدهی 299 میلیارد ریال از زندان‌ های این استان آزاد شدند.
مهریه و نفقه، جرائم مالی و دیه به ترتیب مهم ترین جرائم غیر عمد مالی زندانیان در استان هرمزگان به شمار می رود.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.