به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی پورمحمدی سه شنبه شب در مراسم هیجدهمین جشن گلریزان انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: متاسفانه برخی چشم هم چشمی ها در ازدواج و مهریه های سنگین، موجب ایجاد مشکلات بسیار اقتصادی و اجتماعی شده است.
وی ادامه داد: نباید زندان ها را با زندانی کردن افرادی که توان پرداخت مهریه های سنگین را نداشته اند، پر کرد و بیت المال را صرف نگهداری از آنان کرد لیکن بازگشت این محکومان به خانواده های خود مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی خانواده ها تفکر درستی از ازدواج و مهریه ندارند لیکن مهریه های سنگین و عجیب امروزی در شان و زیبنده جامعه اسلامی نبوده و نیست.
پورمحمدی با اشاره به نقش خیران در آزادی زندانیان و محکومان مالی افزود: مردم این شهرستان، مردم خیر و علاقه مند به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و همواره در راستای کمک به خانواده های زندانیان نیازمند و آزادی زندانیان کمک های بسیاری می کنند.
وی افزود: آزادی زندانیان در حقیقت کمک به خانواده های آنان، احیای زندگی و نجات فرزندان آنان در جامعه بوده و مورد تاکید ائمه معصومین و دارای اجر اخروی است.
رئیس دادگستری مراغه با ابراز تاسف از مهریه های سنگین در جامعه گفت: هم اکنون مجموع بدهی های محکومان مهریه زندان در زندان مراغه حدود 217 میلیارد تومان است که جای بسی تاثر دارد.
حبیب قنبرزاده با اشاره به کمک خیران در جهت آزادی زندانیان افزود: جشن گلریزان سال گذشته زمینه ساز آزادی 32 زندانی و محکوم از زندان این شهرستان شده است.
وی ادامه داد: همچنین در جشن گلریزان سال گذشته 600 میلیون تومان برای آزادی زندانیان هزینه شد که از این میزان 100 میلیون تومان را شاکیان از حق خود گذشت کردند، 43 میلیون آن را خود خانواده های زندانیان تقبل کرده و 357 میلیون تومان نیز از طرف ستاد دیه آذربایجان شرقی کمک شده بود.
وی اضافه کرد: در سال 97، با کمک خیران این شهرستان و با 529 میلیون تومان زمینه آزادی 69 نفر از محکومان زندان مراغه فراهم شده که این کمک و مساعدت کم نظیر بوده است.
قنبرزاده گفت: امسال نیز 53 نفر از زندانیان این شهرستان با 850 میلیون تومان بدهی چشم انتظار مساعدت و کمک خیران این شهرستان برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.
به گزارش ایرنا، در هیجدهمین جشن گلریزان انجمن حمایت از زندانیان مراغه، 260 میلیون تومان کمک مالی توسط خیران برای آزادی زندانیان مراغه تعهد شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه هستند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.