مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کردستان روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به نیاز اداره کل انتقال خون کردستان و ضرورت تامین خون بیماران نیازمند استان، به روحانیون شیعه و سنی استان فراخوانی را اعلام کردیم که با استقبال روحانیون روبه‌رو شد و ۴۰ روحانی پیشگام شدند.

حجت‌الاسلام جمال قدرتی افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان امیدواریم مردم در این ماه بیشتر به اهدای خون توجه کنند چراکه ثواب بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان هم گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای اهدای خون در شهرستان سقز و سنندج مراجعه کرده که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده که آمار مناسبی است.

محمدسعید کریمیان افزود: از روز نخست شیوع بیماری کرونا با همکاری مردم و رسانه‌ها، کمبود خون جبران شده و در مواردی فرآورده‌های خونی را به استان‌های همجوار هم ارسال کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مردم بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند یادآور شد: در همین راستا پایگاه‌های انتقال خون در شهر سقز و سنندج هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر پذیرای اهداکنندگان خون است.

ماموستا جمال خادمیان یکی از روحانیون کردستان هم گفت: هر انسان مسلمان باید در حل مشکلات همنوع خود تلاش کند که اهدای خون یکی از راه‌های کمک به هم‌نوع است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج هم از روحانیون استان به ویژه امامان جمعه و جماعت شهرها درخواست کرد تا برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه با بیان اینکه در روزهای آینده از هیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی برای اهدای خون دعوت می‌کنیم افزود: امیدواریم اهدای خون در ماه مبارک رمضان هم ادامه پیدا کند تا به امید خدا شاهد کمبود خون در بیمارستان‌های استان نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.