به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استان ویژه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در استان باید با همکاری مجدانه فعالان قرآنی، فرهنگی و کارشناسان اداره کل، در حوزه قرآنی، مساجد و فرهنگی فعالیت‌های اثربخش با سرعت بالا انجام شود.

وی بیان کرد: باید تاثیرگذاری استان کردستان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را بالا برد و اثرگذاری اتحادیه موسسات قرآنی را به مردم نشان داد.

حجت‌الاسلام حاتمیان تشکیل کارگروه طرح و برنامه قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید جایگاه اتحادیه موسسات قرآنی را در استان احیا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نبود انسجام بین فعالان قرآنی را عامل از هم‌گسیختگی اتحادیه موسسات قرآنی دانست و اضافه کرد: اتحادیه باید خود را در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها بازنگری کند و از پیشکسوتان قرآنی استان در عرصه ارتقای فعالیت‌های قرآنیت استفاده ببرد.

وی با اشاره به جایگاه و اثرگذاری روحانیون در استان افزود: اعزام و استقرار مبلغین و نقش‌آفرینی علمای اهل سنت در ایام ماه مبارک رمضان باید در اولویت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود تشکل‌های وابسته، اعزام و استقرار، مساجد و غیره پویا عمل کنند و فعالیت‌هایشان در استان نمود بهتری داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین بر اهدای خون توسط روحانیون استان به ویژه روحانیون اهل سنت برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و یادآور شد: در این بُرهه از شیوع ویروس کرونا بیماران کرونایی نیازمند خون هستند و باید با اهدای خون به یاری آنها شتافت.

حجت‌الاسلام حاتمیان افزود: اگر بخواهیم یک حرکت را بعنوان الگو به مردم منتقل کنیم تا مردم دنباله‌رو باشند باید علمای شیعه و سنی در قالب یک گروه نسبت به اهدای خون اقدام کنند و با این حرکت مردم را به این امر تشویق کنند.

وی عنوان کرد: روحانیون مهمترین رسالت خود را اقامه نماز جماعت می‌دانستند اما نیاز است با حضور بین مردم زمینه ارتباط بیشتر و موثرتر با آنها را فراهم کنند و در شرایط کنونی تعطیلی مساجد ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.