عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر استان اجرا شد، اظهار داشت: ۹۷ نمایشگاه هنرهای تجسمی در نگارخانه‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سال گذشته برپا شد که مورد استقبال علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۶ نشست هنری در حوزه تجسمی و ۱۵ کارگاه آموزشی در حوزه نقاشی، مجسمه سازی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، تصویرسازی، سرامیک هنری پارسال به همت این اداره‌کل در استان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: علاوه بر این سه نمایشگاه، ۶ کارگاه آموزشی، یک جشنواره و سه نشست هنری در حوزه مد و لباس برگزار شد.

رستمی به اقدامات انجام شده در بخش قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: صدور سه مجوز موسسات قرآن و عترت، ۲ نمایشگاه و یک جشنواره قرآنی، ۱۸ محفل قرآنی، ۶ کارگاه آموزشی و ۱۲ نشست در حوزه قرآن و عترت سال گذشته در این استان به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: ۱۵ مراسم مربوط به بزرگداشت مفاخر و مشاهیر و شخصیت های فرهنگ و هنر، ۲  استارت آپ های فعال در حوزه فرهنگی، هنری و دینی و ۲۰ جشن و مناسبت چند جانبه فرهنگی، هنری، تجسمی، مناسبتی و غیره هم پارسال در این استان به همت اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار شده است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.