قاسم مصفا بعد از ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به جایگاه تشکل ها و انجمن های تخصصی در ارتقاء روابط شهروندی و منزلت والا و مهم مورد اشاره در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با انگیزه ترویج ، اشاعه و اعتلای فرهنگ و هنر غنی و اصیل اسلامی- ایرانی ، انجمن هنرهای تجسمی استان گیلان تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: این انجمن با تعریف یک انجمن تخصصی، غیر سیاسی ، غیر انتفاعی و غیر دولتی دارای ضوابط حقوقی و مالی مستقل و منطبق بر اصول و سیاست های کلی فرهنگی و هنری اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر هنرهای تجسمی و تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در آذرماه 96 تشکیل و تأسیس شده و در اسفندماه همین سال به شماره ثبت 1381 به شناسه ملی 14007452755 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری رشت به ثبت رسیده است.
مصفا ادامه داد: هیأت مؤسس انجمن را محمدعلی بهروزکار، مهران ویسی، امیرشعبانی پور، رضا گلچین، سلاله عبدل پناه، علیرضا ترکیبی، نادره حکیم الهی، فاطمه مرادی، آرمان بابایی صداقت، محمود ثناجویان و صادق عمادزاده تشکیل می دهند.
وی افزود : انجمن در رشته های نقاشی، گرافیک ، تصویرسازی مجسمه سازی ،کاریکاتور، نگارگری و تذهیب ، سفال و سرامیک ، عکاسی، گرایش های نوین در عرصه خط و خوشنویسی و تایپ ، هنرهای تجسمی مدرن و خلاقه فعالیت می کنند.
وی برگزاری نمایشگاه و اکسپوهای هنری ، جلسات نقد و بررسی آثار و همایش ها و جشنواره ها و سمینارهای علمی، پژوهشی و هنری، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی هنرهای تجسمی، ایجاد بستر مناسب برای انجام طرح های پژوهشی و مطالعاتی ، چاپ و انتشار کتاب ها و نشریات تخصصی، ایجاد کرسی های هنراندیشی تخصصی، تلاش برای تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در گرایش های مختلف تجسمی در تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را از مهمترین اهداف تشکیل این انجمن عنوان کرد.
مصفا از علاقه مندان خواست برای آگاهی بیشتر از شرایط عضویت در انجمن تجسمی استان به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه کنند.
علاقمندان ساکن مرکز استان می توانند برای ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه به دبیر خانه موقت انجمن واقع در رشت – خیابان حافظ - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان - طبقه سوم – معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان - کارشناسی هنرهای تجسمی (صادق عمادزاده ) مراجعه کنند.
شماره های تماس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان : 33363513 – 33363812
علاقمندان ساکن سایر شهرستان ها می توانند برای ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه به اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.