محمدرسول شیخی‌زاده روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای زکات کردستانبا بیان اینکه از یک هزار و ۶۷۹ روستای استان هزار و ۲۶۹ آبادی زکات پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۱۹۱ عامل افتخاری، چهار هزار و ۷۱۹ مبلغ افتخاری، ۱۲۰ مبلغ مقطعی سال گذشته در جمع‌آوری زکات سهیم هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری حدود ۲۳۰ میلیارد ریال زکات در سال گذشته در استان، اضافه کرد: از این میزان ۳۳ میلیارد ریال سهم زکات غلات، ۸۵ میلیارد ریال سهم زکات مال‌التجاره و ۱۱۰ میلیارد ریال زکات فطره و کفاره بوده‌ است.

دبیر شورای زکات استان به هزینه‌کردهای زکات جمع‌آوری شده هم اشاره کرد و گفت: ۷۷ درصد این زکات سهم فقرا و ۲۳ درصد سهم طرح‌های عام‌المنفعه بوده است.

سه فقره جهیزیه، پنج کمک هزینه درمانی، ۲۰۱ کمک هزینه درمانی، ۶ مورد آزادی زندانیان نیازمند، خرید، تعمیر و احداث ۱۰۶ مسکن محرومین و پرداخت ۲۲ هزار و ۴۱۶ فقره کمک هزینه معیشتی از جمله هزینه‌کردهای بخش کمک به فقرا بود که شیخی‌زاده به آن اشاره کرد.

وی احداث و تعمیر ۷۶ مسجد، ۱۸ خانه عالم، چهار غسالخانه و ۲ حسینیه را از طرح‌های عام‌المنفعه‌ای برشمرد که از محل زکات پارسال در استان اجرا شد، اعلام و اظهار داشت: تعهد استان سال گذشته ۱۰۰درصد محقق شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد افزایش داشت.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: ۲۵۱ میلیارد تومان هزینه اجرایی از محل منابع داخلی کمیته امداد استان برای کمک به محرومین هزینه شد که جدای از زکات بود.

وی به کمک‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در کمک به محرومان هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته پنج میلیارد ریال به مسکن محرومان به عنوان تشویقی زکات و ۹ میلیارد ریال در زمینه کمک به طرح‌های زکات و خانه عالم و ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی کمیته امداد استان پرداخت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.