به گزارش ایرنا ، جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 85 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در امور محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی و برای ساخت و تعمیر مسکن به نیازمندان پرداخت می شود.
وی بابیان اینکه پرداخت فریضه واجب زکات علاوه بر انجام تکلیف شرعی در محرومیت‌زدایی نیز نقش مؤثری دارد ، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در روستا زیر نظر شورای زکات روستا و بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده هزینه می‌شود.
محمدی فارسانی به ساخت و مرمت طرح های عام‌المنفعه از محل درآمد زکات در روستاها اشاره کرد و گفت: 33 پروژه عمرانی ازجمله مسجد، کتابخانه، غسالخانه و حسینیه در دست‌ساخت است که از محل زکات جمع‌آوری‌شده 10میلیارد ریال به ساخت و مرمت این پروژه‌های عمرانی کمک شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان لرستان یادآور شد: از مجموع روستاهای استان لرستان یکهزار و 300 روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند که در سال جاری یکهزار روستا با شورای زکات همکاری می‌کنند.
وی به همکاری 2 هزار و 755 عامل افتخاری آموزش‌دیده زکات اشاره کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 488 نفر در روستا و 267 نفر در شهرهای استان با شورای زکات همکاری می‌کنند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.