عطا شاکریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید با این‌ واقعیت کنار بیاییم که اکنون دچار بحران هستیم و دیگران هم با این مساله درگیرند و این بحران مقطعی است، پس باید قوی بود و مساله مدار به موضوع نگاه کرد نه هیجان مدار.

وی درباره راهکارهای حفظ سلامت روان در زمان شیوع کرونا و زمان در خانه ماندن، گفت: یکی از مهمترین کارها در این دوران برقراری ارتباط با افرادی است که احساس عاطفی خوبی با آنان داریم که این امر می‌تواند با استفاده از فناوری‌های جدید و فضای مجازی اتفاق بیفتد.

کارشناس ارشد مشاوره خانواده یادآور شد: حفظ نظم زندگی مانند قبل نیز می‌تواند در کاهش اضطراب و استرس کمک کند، پس بهتر است مانند روال قبلی در ساعت مشخصی از خواب بیدار شویم و فعالیت‌های متداول مورد نیاز در خانه انجام شود.

شاکریان افزود: افراد به روابط درون خانواده یک نظم و به عبارتی به زمان خود در طول روز ساختار دهند چرا که در دوران ماندن در خانه شرایط عوض شده و لازم است مرزها دوباره تعریف شود.

وی تاکید کرد: مرزهای روابط جسمی، عاطفی و اجتماعی و فاصله دادن به هم در درون خانواده کمک بزرگی به حفظ بهداشت روانی افراد خانواده است به این معنی که مانند قبل هرکس کار خودش را انجام دهد.

روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: ورزش تاثیر بسیار خوبی بر کاهش استرس دارد و انجام تمرینات ورزشی در حد مقدور در منزل کمک شایانی برای حفظ سلامت روحی و روانی در چنین روزهایی خواهد کرد.

شاکریان اضافه کرد: نکته دیکر تقسیم کار در منزل است به این صورت که تمام مسوولیت‌ها و بار زندگی روی دوش یک نفر قرار نگیرد و افراد به اندازه هم کمک حال یکدیگر باشند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای خوب این است که از افکار و عواطف خود در برابر مسائل روزمره مراقبت کنیم به این معنا که غرق افکار منفی نشویم و برای خود و اطرافیان اضطراب و ناامیدی ایجاد نکنیم.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد تاکنون ۸۳۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۲۰۹ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.