گیت ضدعفونی کننده افراد به گونه‌ای است که با نزدیک شدن فرد به فاصله نیم متری آن، چشم الکترونیکی دستگاه فعال شده و محلول به صورت قطرات میکرویی در داخل گیت پخش می‌شود و با عبور هر فرد فقط پنج سی سی محلول برای رفع آلودگی لباس‌ها، دست‌ها، صورت و کفش‌های فرد در داخل گیت پخش می‌شود تا فرد در خروجی گیت از ویروس احتمالی رفع آلودگی شده باشد.

آیین رونمایی از این گیت با حضور حجت الاسلام بیگی نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان و جدیدالسلامی رییس بیمارستان توحید برگزار شد.

حمید صمدی و امید زندی ۲ جوان مبتکر و خلاق کردستانی هستند که توانایی خود را در راستای ساخت این گیت نشان دادند و توانستند گیت ضدعفونی افراد برای مقابله با شیوع ویروس کووید_ ۱۹ را بسازند.

قیمت تمام شده این گیت در صورت نیاز به ساخت محفظه فلزی و استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶۰ میلیون ریال است که در صورت تولید انبوه نیز امکان کاهش قیمت تمام شده، وجود دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اضافه کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  

ویروس کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون در تمامی کشورهای جهان بیش از ۲ میلیون مبتلا دارد و جان بیش از ۱۳۰ نفر را گرفته است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.