بهمن مراد نیا روز چهارشنبه در نخستین جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در استان کردستان چیزی به نام قاچاق سازمان یافته وجود ندارد و فعالیت در این بخش صرفا جهت تامین معیشت و زندگی روزمره است.

وی افزود: اگر دستورالعملی برای مبارزه با قاچاق صادر می‌شود برخی دستگاه‌ها برای اینکه خود مظان اتهام قرار نگیرند آن را بە سخت ترین شیوە اجرا می‌کنند.

مرادنیا اضافه کرد: گاها پروندەهایی در استان برای قاچاق تشکیل می شود کە ارزش آن بیش از یک میلیون تومان نیست و ما با درگیر کردن دستگاه‌های مختلف در رسیدگی بە آن بیش از ۱۰ برابر آن هزینە می‌کنیم و موجب ایجاد زحمت برای مردم می‌شویم کە این رویە باید اصلاح شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکە در شرایط اقتصادی کنونی باید مراعات حال مردم را کرد گفت: قاچاق و احتکار تعاریف و مصادیق مشخص و خاص خود را دارد و باید هموارە بر اساس آن مصادیق کار کرد.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری برای صادرات دام و گوشت قرمز تاکید کرد و افزود: اگر موضوع مربوط بە صادرات گوشت قرمز را حل نکنیم حتما میزان قاچاق افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تولید کنندگان گوشت قرمز استان در حال زیان دهی هستند و اگر تعادل بین تولیدات حفظ نشود در شش ماە آیندە ما مجددا با کمبود گوشت قرمز در بازار مواجە خواهیم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.