آزاد حکمت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند اینترنت استان و رشد ۵۰ درصدی ظرفیت BRAS از جمله اقدامات مخابرات استان در سال گذشته بود.

وی به انجام عملیات ارتقا آپ لینک و توسعه پورتهای دیتا در ۳۱۵ مرکز مخابرات استان در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: ظرفیت دسترسی به شبکه دیتای کشور برای تامین نیاز دسترسی به سرویس‌های اینترنت، اینترانت و شبکه‌های اختصاصی از ۶۵ ۱STM در سال ۹۷ به ۱۲۲ مورد در سال ۹۸ افزایش یافت.

ارتقا آپ لینک شهرستان بانه از ۲ به ۱۰ گیگ یعنی پنج برابر افزایش، ارتقا آپ لینک شهرستان مریوان از ۲ به ۴ گیگ با ۲ برابر افزایش و ارتقای آپ لینک سقز از ۲ به ۴ گیگ یعنی ۲ برابر افزایش، از دیگر اقداماتی است که مدیر مخابرات منطقه کردستان به آن اشاره کرد.

حکمت با بیان اینکه در سال گذشته اینترنت پرسرعت در ۳۰ روستای استان راه‌اندازی شد، اضافه کرد: پارسال ترافیک مراکز شهری در ۸ نقطه با ارتقای پورتهای ۱۰۰ مگ به ۱ گیگ بهینه‌سازی شد، ضمن اینکه بسترهای لازم برای افزایش ۲ برابری ترافیک و پهنای باند مصرفی اینترنت استان نسبت به سال ۹۷ فراهم شد.

وی به حذف کابل اقماری از طریق ایجاد مرکز مستقل در ۴۰ روستا با مجموع ۳۱۶۸ خط تلفن و ۲۱۷۶ پورت ADSL اشاره کرد و گفت: تعویض سوئیچ و S-Mux از رده خارج در ۳۲ نقطه استان با مجموع ظرفیت ۵۹۵۸ پورت دسترسی تلفن ثابت و ADSL از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۸ بود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: پارسال توسعه سوئیچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در ۹۴ نقطه استان با مجموع ظرفیت ۴۴۰۰ پورت اجرا و ۵۳ کیلومتر عملیات کابل‌کشی فیبرنوری برای ارائه سرویس اینترنت پر سرعت بر بستر فیبر نوری انجام شد.

حکمت یادآور شد: نصب و راه اندازی ۱۱۶ تجهیز CWDM ، ۳۳ لینک رادیو، نصب و راه اندازی ۲۴ تجهیز PDH و نصب و راه اندازی و افزایش ظرفیت SDH به تعداد ۳۴ عدد برای افزایش ظرفیت انتقال استان و ارتقا و نصب و راه اندازی تکنولوژی G-۴G۳ در ۱۶۷ سایت، از جمله فعالیت‌های مخابرات در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه اول در استان ۱۳ درصد افزایش یافت، افزود: سال ۹۸ مشترکان دیتای همراه اول در استان ۵.۴ درصد افزایش یافتند و عملیات برگردان ۳۱۶ سایت wll روستایی بر روی شبکه ارتباطات سیار نیز صورت گرفت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به نصب و راه اندازی ۹ سایت wifi در مناطق پرازدحام تجاری و دانشگاهی استان، توسعه تلفن ثابت و اینترنت بر بستر فیبرنوری و کسب رتبه نخست کشور در این بخش، توسعه تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت بر بستر کابل مسی و ارائه سرویس نوین VDSL و کسب رتبه دوم کشور در این رابطه اشاره کرد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.