فرزاد توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : پروژه توسعه فیبر نوری روستایی از جمله پروژه های طرح توسعه خدمات عمومی و اجباری روستایی ( USO)  است که مشتمل بر سه مرحله بوده که در حال حاضر ، مرحله اول آن به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر در حال اجراست.

وی  تصریح کرد:  قرار است مرحله اول این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد؛ ضمن آنکه اجرای مراحل  ۲ و ۳ که هریک بیش از یکصد کیلومتر هستند ،  برای سال های آینده برنامه ریزی شده اند .

 وی اظهار کرد: در همین راستا،  ۱۱ سایت همراه اول، پنج سایت ایرانسل و پنج سایت شرکت "های وب"  به همراه ۹ مرکز مخابراتی روستایی در شهرستان رودبار ارتقاء خواهند یافت.

 توکلی با بیان اینکه راه‌اندازی این سایت ها برای  ارتقای  سطح دسترسی به ارتباطات پایدار و یکپارچگی خدمات، پهنای باند در دسترس روستاییان و توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات ( فاوا ) است، افزود: این طرح شامل ۱۰۶ کیلومتر فیبر نوری  است که به پیمانکاری مخابرات منطقه گیلان، از روستای توتکابن رودبار آغاز شده و  تا روستای اسپیلی در شهرستان سیاهکل ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی این پروژه اظهار داشت: تاکنون ۴۰ کیلومتر از این طرح به پایان رسیده که پس از اتمام پروژه ۲۱ سایت تلفن همراه و ۹ مرکز مخابرات روستایی از طریق فیبر نوری به شبکه ارتباطی استان متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در ادامه با اشاره به میزان پیشرفت این طرح به تفکیک روستاها افزود: ۱۴ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر مسیر در روستای حشمت آباد تا روستای توتکابن؛ ۱۲ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر مسیر در روستای حشمت آباد تا روستای ناش و ۱۲ کیلومتر از ۳۶ کیلومتر مسیر در روستای ناش تا روستای اسپیلی به پایان رسیده که با توجه به اقلیم کوهستانی روستاها در این پروژه، این طرح تا پایان تابستان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری کامل خواهد رسید.

گیلان دارای  دو میلیون و ۶۷ هزار و ۳۶۱  مشترک همراه اول،  یک میلیو ن و ۷۷۲ هزار و ۴۸۷ مشترک ایرانسل  و ضریب نفوذ تلفن همراه کل در گیلان ۱۵۱ و ۷۱ صدم درصد است همچنین گیلان رتبه چهارم در ضریب نفوذ تلفن همراه  را  براساس آمار ابتدای سال ۹۸ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.