آزاد حکمت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدت خدمات مخابراتی و ارتباطی کردستان در سه حوزه دیتا، ارتباطات سیار و تلفن ثابت از لحاظ کیفی و کمی توسعه و ارتقا یافته و خدمات اینترنت پرسرعت نیز در روستاهای استان در طول خدمات دولت تدبیر و امید رشد پنج هزار و ۳۷۸ درصدی داشته که رقم بسیار بزرگی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در راستای عدالت اجتماعی و بهره‌گیری یکسان مشتریان از بسترهای مخابراتی، در ۶ سال اخیر تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت پرسرعت از ۹ روستا به ۴۹۳ روستا افزایش یافته است.

حکمت از افزایش ۱۵۴ درصدی تعداد کافو نوری در استان طی خدمت دولت تدبیر و امید خبر داد و تاکید کرد: در این مدت تعداد کافوهای نوری از ۸۴ به ۲۱۳ مورد افزایش یافت.

وی میزان رشد سرویس VDSL  را در استان ۱۰۰ درصد و تعداد استفاده‌کنندگان از این فناوری را ۲۴۲ مشترک اعلام کرد و افزود: میزان بهره‌مندی از فیبرنوری هم با رشدی ۱۰۰ درصدی همراه بوده و تعداد ۲ هزار و ۱۲۷ مشترک در استان از آن برخوردار هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: ۴۷۷ سایت BTS در استان نصب و راه‌اندازی و تعداد ۴۰۵ سایت BTS به تکنولوژی نسل چهارم تلفن همراه مجهز شده است.

۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۷۴ مشترک تلفن همراه در کردستان با ضریب نفوذ ۱۲۲ درصد وجود دارد و ۹۳۸ روستای استان نیز از این خدمات بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.