فرزاد زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانواده‌ها تصور می‌کنند درمان اعتیاد و ارائه خدمات به معتادان وظیفه دولت است بنابراین خود توجهی به این قضیه و حمایت از افراد بهبود یافته، ندارند.

وی با بیان اینکه ذات اعتیاد یعنی لغزش و خانواده‌ها باید بیشترین همکاری را برای حمایت از افراد بهبود یافته داشته باشند، افزود: اگر فرد بهبود یافته بعد از خروج از کمپ احساس کند از جانب خانواده حمایت نمی‌شود و به راحتی به چرخه اعتیاد باز می‌گردد.

معاون شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان یادآور شد: درمان کامل اعتیاد نیازمند پکیج کاملی مانند مراقبت بعد از خروج از کمپ، اشتغالزایی و حمایت خانواده‌ها است.

زارعی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان عضو انجمن حمایت از معتادان هستند، اضافه کرد: دولت برای هر معتاد در مراکز ترک اعتیاد ۶ میلیون ریال هزینه می‌کند پس انتظار داریم خانواده‌ و جامعه نیز در این حوزه همکاری لازم را با دولت داشته باشند.

وی عملکرد رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما را در زمینه آموزش به خانواده‌ها و کمک به افراد معتاد برای درمان اعتیاد ضعیف دانست و گفت: کار فرهنگ‌سازی درباره خطرناک بودن اعتیاد باید از همان دوران کودکی انجام شود که طرح یاریگران در مدارس از جمله این کارها است.

در حال حاضر ۱۷ کمپ ترک اعتیاد در کردستان فعالیت دارد که از این تعداد ۱۶ کمپ مخصوص مردان و یک کمپ مربوط به زنان است، ضمن اینکه ۸۰ مرکز متادون درمانی خصوصی و هشت مرکز دولتی در استان مشغول ارائه خدمات هستند.  

این استان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت داشته و ۲.۸ درصد آن به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند که این رقم در میانگین کشوری پنج درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.