بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جمع مدیران حوزه وزارت اقتصاد و دارایی کردستان اظهار داشت: تالار بورس شاید در توسعه استان تاثیر مستقیم نداشته باشد اما در جذب سرمایه گذاران موثر است.

وی به گفته مدیران حوزه اقتصاد و دارایی استان مبنی بر نیاز به اخذ مجوز تاسیس بورس در استان و تعویق ایجاد آن به دلیل نبود ساختمان اشاره و اضافه کرد: تعیین ساختمان مناسب برای این ایجاد تالار بورس ضروری است و این کار باید صورت گیرد.

استاندار کردستان بر لزوم توجه به صرفه‌جویی در ادارات استان تاکید کرد و افزود: در این شرایط اقتصادی نامناسب که بر مردم حاکم است، دولت باید صرفه جویی را از خود شروع کند و به آن اهتمام داشته باشد.

مرادنیا یادآور شد: برخی دستگاه‌ها نسبت به اموال دولتی حساسیت ندارند و از طرفی هم به دلیل ضعف در مستندسازی، برخی اموال در تصرف غیر است که باید در این زمینه اهمال صورت نگیرد.

وی حفظ بیت المال را از واجبات و وظیفه همه مدیران دانست و گفت: برای حفظ اموال دولتی باید یک تیم حقوقی متشکل از چند وکیل ماهر تشکیل شود تا به دولتی که متعلق به مردم است ظلم نشود.

ساماندهی مرز باشماق از دیگر مسائل مهم مطرح شده در این جلسه بود که استاندار کردستان با بیان اینکه مرز از جمله زیرساخت‌هایی است که می‌تواند در استان توسعه ایجاد کند، افزود: ایجاد پایانه صادراتی باشماق از جمله مباحث مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مرادنیا با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار، رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان را امری مهم عنوان کرد و گفت: برخی تنگ نظری‌ها وجود دارد که باید گام به گام برای تغییر این فرهنگ و فضا پیش برویم.

وی استفاده از تهاتر به عنوان فرصتی برای نفس کشیدن استان نام برد و تاکید کرد: موضوع تهاتر باید کماکان در دستور کار قرار داشته باشد و در طول سال از آن استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.