حسین خوش اقبال روز چهارشنبه با اشاره به اطلاعیه شماره پنج کمیته امنیتی، ‌اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در این مدت خروج افراد غیر ساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است اما این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و باید از کنار گذرها عبور کنند.

وی اضافه کرد: مدارس و دانشگاه‌های استان کماکان فعلا تا پایان فروردین ماه تعطیل است اما فعالیت ادارات دولتی از ۲۳ فروردین با ترتیبات جدید برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص میزان نیروی انسانی و ساعات کاری ادامه دارد.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی استانی ستاد مدیریت کرونا با اشاره به تعطیلی پارک‌ها، ‌بوستان‌ها، ‌ تفرجگاه‌ها، ‌ مراکز تفریحی، ‌ استخرها و اماکن مشابه افزود: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم رسمی، ‌ غیررسمی و مذهبی، برگزاری اعیاد شعبانیه در قالب برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی مراسم و جشن‌های مولودی خوانی و نظائر آن ممنوع است.

خوش اقبال یادآور شد: تردد خودروهای امدادی، ‌ درمانی، ‌ پلیس، حمل بار، کالاها و مایحتاج مردم‌ سوخت بلامانع است و همچنین تردد کارمندان و ‌کارگرانی که محل سکونت آنها با محل کارشان در نقاط مختلف قرار دارد بلامانع است.

وی تاکید کرد: تردد دانشجویان رشته های علوم پزشکی و سایر مصادیق مورد نیاز، تکنسین های مخابراتی و دیگر مواردی که بنا به ضرورت از طریق مراجع ذیربط هماهنگ می‌شود، با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکانپذیر است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: مشاغل گروه اول یا همان مشاغلی که نباید تعطیل شوند مطابق اطلاعیه‌های قبلی به فعالیت خود ادامه می دهند و لیست فعالیت مشاغل و ‌صنوف دارای ریسک کم و متوسط نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود.

خوش اقبال افزود: در استان از ۲۳ فروردین مطابق پروتکل‌ها و شرایطی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود به صورت تدریجی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اجرایی بودن مصوبات این ستاد اظهار داشت: در صورت عدم توجه به هر یک از موارد فوق الذکر، برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون (ظهر چهارشنبه ۲۰ فروردین) ۶۷ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به ۴۰۰۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.