در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت مطرح شد:

پاسخ به کمپین علیه پزشکان بدون کارتخوان و ممنوعیت تبلیغ سوهان و گز

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص قانون منع تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت گفت: قانون ما را مکلف کرده که کالاهای آسیب رسان به سلامت مردم را مشخص کرده و عوارض وضع کنیم و تبلیغات آنها در رسانه ها و مطبوعات، ممنوع شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: مکاتبه ای از سوی وزیر بهداشت در اسفند ماه انجام شده و لیست کالاهای آسیب رسان مشخص شده و به وزارت ارشاد ارسال شده و آن وزارتخانه نیز در فروردین ماه نامه ای به مطبوعات زده و این کالاها را اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: اینکه برخی با طرح مسائلی مانند گز اصفهان و سوهان قم، موجب نگرانی مردم می شوند، کار درستی نیست و قصد مناقشه و شیطنت دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غذاهای شیرین، پرشکر، پر نمک و چرب، برای سلامتی مضر است و تبلیغ آن در رسانه ها و مطبوعات، ممنوع شده اما این به معنی عدم تولید این محصولات نیست.
 
دکتر حریرچی تصریح کرد: منع تبلیغ یک محصول مانند نوشابه، به معنی ممنوعیت تولید آن نیست. 
وی همچنین گفت: در رژیم غذایی مطلوب چربی، ویتامین، شکر و نمک هم وجود دارد. 
 
سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تخلفات تبلیغ کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت، اظهار داشت: اهرم های قانونی لازم وجود دارد و رایزنی های متعددی با سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی انجام شده است.
 
دکتر حریرچی افزود: بر اساس بند ج ماده 7 قانون احکام برنامه های توسعه کشور هرگونه تبلیغات خدمات و کالاهای آسیب رسان به سلامت بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد، از سوی همه رسانه ها ممنوع است.

 

دیدگاه تان را بنویسید