دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه در جریان دریافت کمک‌های سازمان اطلاعات سپاه بیت المقدس کردستان به دانشگاه‌ علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: با کمک خیران توانستیم اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را تامین کنیم و در حال حاضر وضعیت اقلام بهداشتی در کردستان مناسب است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت ماسک، لباس ایزوله، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی استان در حد ایده‌آل نیست اما در حد مطلوب قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به کمک سازمان اطلاعات سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: این سازمان امروز به مناسبت نیمه شعبان، پنج هزار بطری محلول ضدعفونی را برای استفاده در بیمارستان‌های استان اهدا کرد.

رضاعی یادآور شد: از روزهای اول این بیماری در کردستان، مجموعه‌های مختلف سپاه کمک‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف به دانشگاه علوم پزشکی کردند که احداث نقاهتگاه، ضدعفونی کردن معابر و کمک‌های مالی از جمله آنها است.

وی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد: بازگشایی ناگهانی تمام کسب و کارها موجب ایجاد موج دوم انتشار ویروس کرونا می‌شود به همین دلیل اگر مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند ممکن است دچار مشکل نشویم.

رضاعی گفت: در حال حاضر شاید به حالت ثبات رسیده باشیم اما این یک ثبات شکننده است و مردم نباید با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هشدارهای بهداشتی زمینه انتشار این ویروس در جامعه استانی را فراهم کنند.

وی یادآور شد: امروز نمی‌توانیم ادعا کنیم که توانستیم این بیماری را کنترل کنیم و به ثبات رسیدن تنها به این معنی است که ورودی و خروجی تعداد بیماران به مراکز درمانی تقریبا به یک نسبت رسیده و کمبود امکاناتی نظیر تخت و دستگاه‌های اپیلاتور نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از مردم درخواست داریم همچنان پس از بازگشایی برخی از مشاغل، در صورت عدم نیاز و ضرورت از منزل خارج نشوند.

سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه بیت المقدس کردستان پنج هزار بطری ۵۰۰ میلی لیتری محلول ضدعفونی کننده به ارزش سه میلیارد ریال به علوم پزشکی کردستان هدیه دادند تا در اختیار کارکنان، پرستاران و پزشکانی قرار گیرد که در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در حال مقابله با کرونا ویروس هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.