سیدرضا فاطمی مقدم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به تازگی دومین محموله ماسک‌های N۹۵ حاوی ۳۷۰ هزار ماسک توسط آستان قدس رضوی وارد ایران شد و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این محموله ۳۷۰ هزار عددی شامل ۲۰۰ هزار عدد ماسک KN۹۵ و ۱۷۰ هزار عدد ماسک N۹۵ ویژه آی.سیو است که از کشورهای چین، هند و ترکیه خریداری شده است.

وی گفت: تمامی این ماسکها دارای مجوز از اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مورد تایید دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دریافت کننده بوده است.

فاطمی مقدم با اشاره به واردات محموله های پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا با کمترین قیمت توسط شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی افزود: این شرکت در روند تهیه و خرید اقلام مبارزه با کرونا از ارز دولتی و نیمایی استفاده نکرده و این مبلغ را از محل ارزهای حاصل از صادرات محصولات خود تامین کرده است.

وی ادامه داد: تعطیلی بانکها و صرافی‌های ایران، دبی و چین باعث شد روند انتقال ارز با دشواری انجام گیرد، با این حال با فعالیت شبانه روزی شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی، این مهم محقق شد.

وی گفت: علاوه بر این، با توجه به اخلال به وجود آمده در مسیرهای حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی جهان به خاطر ویروس کرونا، به دشواری مسیرهای جدیدی پیدا کرده‌ و توانستیم محموله ها را از مسیرهای هند، ترکیه و چین انتقال دهیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی از ترخیص و توزیع محموله سوم ماسک های N۹۵ تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: این  محموله شامل ۳۵۰ هزار عدد ماسک N۹۵ است که هم اکنون از گوانجو چین خریداری شده و طی پرواز چهارشنبه به ایران منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت زنجیره تامین رضوی در صدد است در مرحله بعد دستگاه و خط تولید ماسک N۹۵ را وارد کند که در مرحله بررسی و برنامه ریزی است. 

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی به هزار و ۳۶۱ نفر رسیده و همچنین تاکنون ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا نیز در این استان جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.