خالد جعفری دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران استان که به منظور بررسی تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد و واحدهای تولیدی استان به صورت برگزار شد، با بیان اینکه فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستانها باید با مردم و اقشار مختلف صحبت کرده و آنان را قانع کنند که همه مدیران در تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی هستند، اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکل بیمه ای واحدهای تولیدی، اقدامات موثر در حوزه های مالیاتی و بانکی از جمله مواردی است که در جهت حمایت از تولید در دست اقدام است.

جعفری افزود: موضوع علی الرس شدن مالیات برای تمام مشاغل و صنوف منتفی شده و بی گمان اداره امور مالیاتی شرایط اقتصادی در وضعیت بیماری کرونا را لحاظ خواهد کرد بنابراین فعالان اقتصادی از این لحاظ نگرانی نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود واحدهای تولیدی را به تلاش برای تولیدات بیشتر فراخواند و گفت: فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی بلامانع است و اگر کسی در این شرایط توان تولید دارد و این کار را نکند کوتاهی کرده است.

خالد جعفری افزود: دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی ضربه دیده از بیماری کرونا ۷۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است و ما باید تلاش کنیم دراستان سهم خود را از این تسهیلات در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

وی یادآور شد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است و همه همت ما باید در راستای تحقق عینی و عملی این شعار باشد و همه برنامه ها و تدابیر باید در این راستا قرار بگیرند.

جعفری افزود: در سال جهش تولید ما باید با اتخاذ سیاست های انبساطی بازار تقاضا و صادرات را تحریک کنیم و بازارهای صادرات خود را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به نقش حیاتی و اثر گذار دو شهرستان مریوان و بانه اشاره کرد و گفت: دو مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان برای کشور و استان بسیار حایز اهمیت است و در واقع چشم امید ما برای صادرات، توسعه و رونق اقتصادی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.