به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، خلیل رنجبر با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار داشت: با بهره گیری از روش های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط های یادگیری پویا و به منظور فعال سازی اوقات رسمی یادگیری و استمرار آن در خانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان و دانش آموزان در بیش از ۷۰ مدرسه و مرکز مجازی در استان فراهم شده است.

وی افزود: بیش از هزار و ۱۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر دوره آمادگی، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و متوسطه دوره دوم حرفه ای به منظور گسترش عدالت آموزش و ایجاد فرصت های برابر آموزشی از طریق مدارس مجازی برنامه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی لازم را دریافت می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.

رنجبر یادآور شد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

وی بیان کرد: اگر دانش آموزان با نیاز ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارت های زندگی و حرفه ای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانواده های آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانواده ‌های دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک می شود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندی های آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.