به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشت بهاره در مزارع استان با حدود ۱۵ تنوع محصول زراعی و جالیزی انجام می شود و محصول نخود با حدود ۱۰۰ هزار هکتار بیشترین میزان سطح کشت بهاره را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سیب زمینی با هفت هزار هکتار، گلرنگ با سه هزار هکتار، خیار با دو هزار و ۳۰۰ هکتار، گوجه فرنگی با یک هزار و ۵۰۰ هکتار و چغندر قند با حدود یک هزار هکتار در رتبه های بعدی کشت بهاره قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: هندوانه، بادمجان، خربزه و برخی محصولات جالیزی دیگر نیز توسط بهره برداران کردستانی در فصل بهار در اراضی کشت می شود.

سپری یادآور شد: کشت‌های بهاره سال ۹۹ به علت بارش های مناسب به صورت زود هنگام نخود، عدس و گلرنگ در سطح استان شروع شده و تاکنون بیش از دو هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصولات قرار گرفته و با فروکش کردن بارندگی ها این روند تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین ۶۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در پاییز سال ۹۸ زیر کشت محصولات زراعی گندم، جو، نخود، کلزا، ماشک رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در این کشت ها گندم ۵۹۰ هزار هکتار، جو ۳۱ هزار هکتار، کلزا یک هزار و ۱۰۰ هکتار، نخود (پاییزه و انتظاری) یک هزار و ۱۰۰ هکتار و ماشک و خلر نیز ۷۵ هکتار سهم دارند که علیرغم کاهش بارندگی ها، بدلیل پراکنش مناسب و شروع زود هنگام بارش های پاییزه وضعیت سبز و رویشی مناسبی در مزارع استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.